O rozpoczęciu modernizacji informowaliśmy w poprzednim wydaniu Słowa Podlasia. Udało się już m.in. zdemontować tory, rozebrać perony i rozpocząć modernizację mostu nad rzeką Wieprz. Zdjęto już ok. 12 km torów między Brzeźnicą Bychawską a Lubartowem. Rozebrano perony na przystankach Tarło, Ciecierzyn, Brzeźnica Bychawska i Pałecznica. W ich miejsce powstaną nowe. Trwają prace na blisko 200-metrowym moście nad Wieprzem. Po demontażu toru, stalowa konstrukcja 5-przęsłowego obiektu zostanie odnowiona i wzmocniona. Przęsła kratownicowe będą zabezpieczone powłoką antykorozyjną. Przewidziano remont podpór i przebudowę przyczółków, zostanie także ułożony nowy tor. Poza mostem prace objęły już 5 innych obiektów.
– Na całym odcinku z Lubartowa do Parczewa oraz na stacji Parczew wymienione zostaną tory i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Poprawi się stan 15 obiektów inżynieryjnych, w tym 9 mostów. Efektem będzie dostosowanie przepraw do większych obciążeń, co umożliwi przewóz cięższych ładunków – opowiada Mieczysław Siemieniec, rzecznik PKP Polskich Linii Kolejowych. Zmodernizowana zostanie też stacja Parczew oraz przystanki: Gródek, Zabiele, Parczew Kolejowa. Dwa nowe przystanki w Laskach i Berejowie zwiększą dostęp do kolei. - Perony będą oświetlone, wyposażone w wiaty i czytelne oznakowanie. Podobnie jak wszystkie nowe i modernizowane obiekty zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się – dodaje Siemieniec.
Cały artykuł przeczytacie w papierowym i elektronicznym wydaniu Słowa Podlasia, z 6 października
Napisz komentarz
Komentarze