System porówna informacje, dotyczące mieszkańców, a pochodzące z różnych baz danych prowadzonych przez jednostki urzędu i podmioty współpracujące, a więc np. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, szkoły i przedszkola. Mieszkańcy, którzy zostaną odnalezieni dzięki aplikacji, będą zobowiązani do uregulowania opłat za śmieci wraz z odsetkami. Sprawdzone informacje będą dotyczyć aż do 5 lat wstecz.
Dlatego już teraz miasto zachęca właścicieli nieruchomości jednorodzinnych, którzy do tej pory w deklaracjach mijali się z prawdą, do zaktualizowania liczby osób zgłoszonych w deklaracjach śmieciowych. Aby dokonać korekty należy zgłosić się do Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa, pokój nr 4, numer telefonu: 83 372 62 39, i złożyć nową deklarację, w której liczba aktualnie zamieszkujących w domostwie osób będzie się zgadzać ze stanem faktycznym. Mieszkańcy bloków powinni zgłaszać się do zarządców i administratorów nieruchomości.
– Formalności trzeba dopełnić do 30 czerwca, po tym czasie aplikacja wychwyci nieprawidłowości. Wówczas właściciel nieruchomości, który podał nieprawdziwe dane może zostać ukarany zgodnie z kodeksem postępowania w sprawach o wykroczenia – informują urzędnicy.
Napisz komentarz
Komentarze