Przez pół ostatniej kadencji gmina Terespol wydała 7 370 095,65 zł na inwestycje. - W latach 2019 - 2020 wartość inwestycji drogowych wyniosła 2 185 119,12 zł. W ramach tych środków finansowych zrealizowano przedsięwzięcia takie jak: budowa drogi w Małaszewiczach wraz z parkingiem, chodnikiem oraz oświetleniem drogowym, budowa dróg na terenie centrum w Kobylanach o nawierzchni z kostki brukowej oraz przebudowa ul. Słonecznej w Małaszewiczach o nawierzchni z betonu asfaltowego wraz z chodnikiem, a także oświetlenia drogowego – mówi wójt Krzysztof Iwaniuk.
Wśród planów na przyszłość są rozpoczęte już przygotowania do wykorzystania środków z Krajowego Plany Odbudowy, państwowych funduszy celowych oraz nowej perspektywy finansowej Unii Europejskiej. - Dotyczą one zagospodarowania zbiornika, wymiany ogrzewania w Szkole Podstawowej w Małaszewiczach, dalszego uzbrajania terenów pod budownictwo jednorodzinne, w związku ze zwiększonym zainteresowaniem nabyciem działek w centrum gminy – wymienia wójt Krzysztof Iwaniuk.
Dotychczas w centrum gminy powstało 13 domów, sprzedano 81 działek, 122 jest przeznaczonych do sprzedaży. Przystąpiono do realizacji zmian miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w centrum gminy, dających możliwość realizacji budownictwa wielorodzinnego i jednorodzinnego w szerszym zakresie.
Park Logistyczny
Wójt zaznacza też, że dokonano kluczowych uzgodnień ze spółką Cargotor, dotyczących inwestycji związanych z modernizacją infrastruktury kolejowej w rejonie przeładunkowym w Małaszewiczach. – Dotychczas podpisano umowy – porozumienia, dotyczące budowy przez Cargotor wiaduktu w ciągu ul. Słonecznej w Kobylanach, który zdecydowanie usprawni komunikację terenów leżących po obu stronach szlaku kolejowego, w zakresie funkcjonowania mieszkańców oraz firm w Rejonie Przeładunkowym Małaszewicze.
W planach jest też rozbudowa oczyszczalni ścieków w Koroszczynie i budowa drogi w obrębie portu Małaszewicze. Wymienione inwestycje są nieodłączną częścią priorytetowego zadania inwestycyjnego spółki Cargotor pod nazwą „Modernizacja infrastruktury kolejowej w Rejonie Przeładunkowym Małaszewicze korytarza nr 8 linii towarowych na granicy Unii Europejskiej z Białorusią”.
Budowa dróg
Głównym założeniem projektu realizowanego przez spółkę Cargotor jest umożliwienie znacznego zwiększenia przepustowości Parku Logistycznego Małaszewicze, po jego modernizacji. - Sprawi to, że stanie się on jednym z najważniejszych punktów przeładunkowych w Europie. Będzie mógł również otrzymać miano kluczowego miejsca na trasie Nowego Jedwabnego Szlaku, mającego usprawnić transport międzynarodowy pomiędzy Azją a Europą. Małaszewicze mogłyby stać się najnowocześniejszym portem przeładunkowym Europy, o powierzchni 30 km2. Warto dodać, że modernizacja oznacza także realne szanse poprawy sytuacji gospodarczej dla regionu i lokalnej społeczności – podkreśla Krzysztof Iwaniuk.(...)
Cały artykuł przeczytacie w papierowym i elektronicznym wydaniu Słowa Podlasia z 27 lipca
Napisz komentarz
Komentarze