O decyzji unijnych urzędników poinformowało Ministerstwo Infrastruktury. Wskazało jednocześnie, że chodzi o autostradę A1 na odcinku od obwodnicy Częstochowy do Tuszyna. Unijne wsparcie dla tego przedsięwzięcia wyniesie około 1,7 mld zł. Trasa ma liczyć ponad 80 kilometrów długości i będzie ostatnim, brakującym obecnie, odcinkiem tej trasy w Polsce.
„Po wybudowaniu tego odcinka droga od Gdańska do granicy z Czechami będzie miała parametry autostrady. Inwestycja to szereg korzyści. Wpłynie między innymi na zwiększenie bezpieczeństwa, zmniejszenie liczby wypadków, zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów i usług oraz poprawi dostępność transeuropejskiego korytarza sieci bazowej TEN-T Bałtyk – Adriatyk.” – wyjaśnia Waldemar Buda, wiceminister funduszy i polityki regionalnej.
Ta część A1 przebiega przez dwa województwa. W łódzkim liczy prawie 64 km, a w śląskim blisko 17 kilometrów. „Autostrada A1 ma szczególnie znaczenie dla dostępności transportowej Polski i jej połączeń z sąsiednimi państwami z północy na południe od Trójmiasta przez Toruń, Łódź, Częstochowę i Konurbację Górnośląską do południowej granicy.” – dodał Buda.
W ramach projektu "Budowa autostrady A1, odc. koniec obwodnicy Częstochowy - Tuszyn" zostaną wybudowane, oprócz głównej trasy, także mosty, wiadukty, Miejsca Obsługi Podróżnych i urządzenia ochrony środowiska. Inwestycja ma zostać ukończona do listopada 2022 roku.
Duża część autostrady ma zapewnione pieniądze. Jest zgoda UE
Komisja Europejska zgodziła się na dofinansowanie budowy ostatniego odcinka autostrady A1. To ponad 80 kilometrów, które pochłonie bardzo dużo pieniędzy.
- 01.09.2021 09:15
Reklama
Napisz komentarz
Komentarze