Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przeznaczyła 491 mln złotych na realizację tego odcinka S19. W ubiegłym tygodniu poznaliśmy oferty firm, które biorą udział w przetargu. Opiewają one na kwoty od ok. 391,5 do 978,3 mln zł.
Strabag zaproponował 391 538 155,38 zł, Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor – 399 750 000,00 zł, Budimex – 404 530 209,27 zł, Polaqua – 412 843 719,00 zł, Mota-Engil Central Europe – 438 915 752,99 zł, Stecol Corporation – 453 966 878,00 zł, a najdroższą ofertę zaproponowała firma SSB Sauerwein&Schaefer Bau AG, to aż 978 270 643,31 zł. Wszyscy proponują skrócenie czasu inwestycji z 39 do 36 miesięcy od podpisania umowy (z wyłączeniem okresów zimowych w czasie robót budowlanych).
Przypomnijmy, że przewidziana jest budowa ok. 13,7 km drogi ekspresowej do końca obecnej obwodnicy Międzyrzeca Podlaskiego, gdzie na odcinku ok. 6,2 km dobudowana zostanie druga jezdnia. Przebudowane też będą łącznice węzłów Międzyrzec Podlaski Północ oraz Międzyrzec Podlaski Południe. We wsi Łukowisko powstanie węzeł, gdzie Via Carpatia będzie się krzyżowała z autostradą A2.
Zaplanowano też obiekty inżynierskie i przejście dla zwierząt dużych i średnich, dwa Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP), drogi dojazdowe i lokalne, a istniejąca obwodnica miasta zostanie dostosowana do kategorii ruchu przewidzianej dla drogi ekspresowej S19.
Napisz komentarz
Komentarze