Zakończenie inwestycji za ponad 417 milionów złotych zaplanowane jest w sierpniu 2020 roku. Na peronach będą nowe wiaty, ławki i oświetlenie.
– Czytelne oznakowanie oraz tablice informacyjne ułatwią orientację. Zamontowany zostanie nowoczesny system nagłośnienia, a nad bezpieczeństwem czuwać będą kamery monitoringu – informuje Magdalena Janus z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. – Wszystkie obiekty dostosowane zostaną do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Na perony będzie można wjechać windami. Na stacji w Białej Podlaskiej zostanie wybudowane nowe przejście podziemne. Remont i przebudowa przejścia pod torami zrealizowana będzie także na stacji w Terespolu. Nowe Lokalne Centrum Sterowania Terespol, wyposażone w komputerowe urządzenia, zagwarantuje bezpieczną i sprawną jazdę pociągów. Wymienionych zostanie również 113 rozjazdów, przebudowana będzie sieć trakcyjna oraz tory.
Po zakończeniu inwestycji pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 160 kilometrów na godzinę, a towarowe do 120 kilometrów na godzinę. Zmodernizowany tor i wzmocnione obiekty inżynieryjne pozwolą na prowadzenie ciężkich składów towarowych, poprawi się konkurencyjność kolei w transporcie towarów przez wschodnią granicę.
– Prace PLK zdecydowanie podniosą poziom bezpieczeństwa pasażerów – dodaje Magdalena Janus. – W ramach inwestycji zaplanowana jest budowa bezkolizyjnych skrzyżowań. W Białej Podlaskiej PLK wspólnie z miastem wybudują tunel drogowy. Zaplanowano również przebudowę 18 przejazdów kolejowo–drogowych i wyposażenie 12 w nowy system zabezpieczeń.
Projekt "Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na linii kolejowej E20 Siedlce – Terespol dla zadania pod nazwą "Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Siedlce – Terespol, etap III – LCS Terespol" finansowany jest z instrumentu unijnego CEF. A wykonawcą modernizacji jest firma TRAKCJA PRKiI S.A. z Warszawy. Prace modernizacyjne wiążą się z czasowymi zmianami w ruchu kolejowym. Dla podróżnych przewoźnicy przygotowali autobusową komunikację zastępczą. Dla pociągów regionalnych będzie ona działać na odcinku Chotyłów – Terespol, a dla pociągów dalekobieżnych na odcinku Biała Podlaska – Terespol. Zmiana w komunikacji będzie obowiązywała od 11 marca 2018 roku do 29 kwietnia 2019 roku.
Zmieniona trasa pociągów
Na linii Siedlce–Terespol, gdzie trwają prace modernizacyjne, zmieniona zostanie trasa niektórych pociągów PKP Intercity. Obecnie na trasie Warszawa - Terespol kursują cztery pary połączeń dziennie. Od 11 marca nastąpi skrócenie relacji pociągu TLK Starzyński. Skład będzie kursował z i do Białej Podlaskiej, a następnie pasażerowie pojadą do i z Terespola autobusami zastępczej komunikacji. Pociąg TLK Niemcewicz z Warszawy do Terespola pojedzie całą trasą, natomiast w przeciwną stronę na odcinku z Terespola do Białej Podlaskiej pasażerowie zostaną przewiezieni autobusem. W kursującym we wtorki, czwartki i soboty pociągu TLK Polonez, relacji Warszawa – Moskwa/Mińsk, wagony międzynarodowe (do Moskwy/Mińska) pojadą całą trasą. Natomiast wagony kursujące tylko na odcinku krajowym skończą bieg w Białej Podlaskiej. Dalej podróż odbędzie się zastępczą komunikacją autobusową. Ponadto TLK Polonez, kursujący w poniedziałki, środy, piątki i niedziele w relacji Warszawa – Terespol, skończy bieg w Białej Podlaskiej. Dalej, do Terespola, podróżni pojadą zastępczą komunikacją autobusową. Pociąg TLK Polonez w drodze powrotnej pojedzie całą relację bez komunikacji zastępczej.
Napisz komentarz
Komentarze