Zgodnie z zarządzeniem burmistrza Zbigniewa Kota propozycje w ramach budżetu partycypacyjnego można składać od 1 maja do 28 czerwca. Do realizacji mogą być zgłoszone projekty zlokalizowane na terenie miasta. Mogą je składać mieszkańcy Międzyrzeca. Wpierw muszą jednak zyskać dla nich poparcie co najmniej 20 innych osób. Proponowane inwestycje powinny też zawierać szacunkowy koszt ich realizacji.
Zadania finansowane z budżetu obywatelskiego mogą mieć charakter inwestycyjny, remontowy i społeczny. Na projekty społeczne może być przeznaczone nie więcej niż 10 procent wartości ogółu pieniędzy ustalonych na tego typu przedsięwzięcia w roku budżetowym. Urzędnicy zweryfikują wnioski do 31 sierpnia. Do 1 września nastąpi zaś ogłoszenie tych zaopiniowanych pozytywnie. Następnie od 2 do 15 września odbędzie się internetowe głosowanie, w którym mieszkańcy wybiorą najlepsze pomysły. Zwycięskie zadania poznamy do końca listopada.
Druk zgłoszenia projektu można pobrać w zakładce "Do pobrania", na stronie www.miedzyrzec.pl, w międzyrzeckim Biuletynie Informacji Publicznej lub w siedzibie urzędu miasta. Zgłoszenie propozycji projektu wraz z listą osób popierających należy złożyć w siedzibie urzędu (pok. 23) lub za pośrednictwem poczty. W przypadku przesyłki pocztowej decyduje data jej wpływu. Szczegółowe informacje na temat procedur oraz harmonogram dostępny jest na stronie https://miedzyrzec.budzet-obywatelski.org/ oraz w Wydziale Obsługi Organizacyjno-Prawnej magistratu.
Napisz komentarz
Komentarze