ZUS informuje, że docierają do niego sygnały o tzw. spoofingu telefonicznym. Polega on na podszywaniu się pod dowolny numer lub nazwę kontaktu. Telefon odbiorcy pokazuje, że dzwoni ktoś zaufany, np. znajomy lub instytucja, a w rzeczywistości dzwoni ktoś zupełnie inny. W ten sposób coraz częściej oszuści podszywają się pod konsultantów banków czy przedstawicieli urzędów.
– W ostatnich dniach pojawiają się zgłoszenia od klientów, że kontaktował się z nimi rzekomo ktoś z ZUS. Na ekranie telefonu wyświetlał się numer infolinii Zakładu, czyli 22 560 16 00. Dzwoniący pytał, czy klient potwierdza zmianę numeru telefonu do konta w Platformie Usług Elektronicznych i czy w imieniu ZUS ma poinformować banki o tej zmianie – mówi regionalna rzecznik ZUS Małgorzata Korba. Zakład Ubezpieczeń Społecznych podkreśla, że nie dzwoni do klientów w takich sprawach. Ostrzega, by pod żadnym pozorem nie podawać dzwoniącym danych do logowania w PUE ani danych osobowych.
Napisz komentarz
Komentarze