Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że wyłoniła wykonawcę kolejnego odcinka drogi ekspresowej S19 w naszym regionie. Chodzi o odcinek Międzyrzec Podlaski – Radzyń Podlaski.
Międzyrzecko-radzyński odcinek za 570 mln
Przetarg wygrała firma Stecol Corporation, która złożyła najkorzystniejszą ofertę i zaproponowała, że ten fragment trasy zaprojektuje i wybuduje za 570,7 mln złotych. Kwota ta stanowi ok. 88,4 proc. budżetu GDDKiA na tę inwestycję. Państwowa instytucja zaznacza jednak, że jednym z warunków podpisania umowy z wyłonionym wykonawcą będzie brak odwołań od decyzji komisji przetargowej. Z kolei poprawność przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zostanie jeszcze standardowo skontrolowana przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
Przypomnijmy, że odcinek Międzyrzec Podlaski – Radzyń Podlaski liczyć będzie ok. 22,3 km. „Na początkowym fragmencie, o długości ok. 3 km, nowa dwujezdniowa trasa przebiegać będzie w śladzie obecnej drogi krajowej nr 19. Następnie poprowadzona zostanie nowym korytarzem i od zachodniej strony ominie Kąkolewnicę. W ramach inwestycji planowane są dwa węzły drogowe: Kąkolewnica (w okolicach miejscowości Grabowiec) oraz Radzyń Podlaski Północ. Ponadto wybudowane zostaną cztery mosty, 11 wiaduktów, sześć przejść dla zwierząt dużych i średnich, dziewięć przepustów z funkcją przejść dla zwierząt małych oraz drogi dojazdowe i lokalne” – informuje GDDKiA.
Czytaj także: Umowa na S19 podpisana
Inwestycja będzie realizowana w systemie „Projektuj i buduj” i przeprowadzona w ramach rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych. Jak przekazuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, wyłoniony w przetargu wykonawca będzie miał za zadanie zaprojektowanie i wybudowanie nowej drogi w ciągu 36 miesięcy od podpisania umowy, z wyłączeniem okresów zimowych w czasie robót budowlanych.
Kolejne kilometry Via Carpatia
Warto zaznaczyć, że w lutym tego roku rozpoczęła się realizacja S19 od granicy województw mazowieckiego i lubelskiego do Międzyrzeca Podlaskiego, to ok. 13,7 km. Ten odcinek wykona firma Strabag, która za kwotę 391,5 mln złotych. Zakończenie tego etapu inwestycji planowane jest na drugą połowę 2025 roku.
Z kolei w kwietniu podpisana została umowa na zaprojektowanie i dobudowę drugiej jezdni obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej (ok. 7,8 km). Aktualnie natomiast trwają przetargi na zaprojektowanie i wybudowanie ok. 18-kilometrowego odcinka S19 Radzyń Podlaski – Kock oraz ok. 16-kilometrowego fragmentu trasy między Kockiem a Lubartowem. Wyłoniony został już wykonawca odcinka Lubartów – Lublin.
Droga ekspresowa nr 19 to budowana we wschodniej części Polski trasa pomiędzy przejściem granicznym z Białorusią w Kuźnicy Białostockiej a granicą ze Słowacją w Barwinku. Jej łączna długość szacowana jest na około 570 km. S19 poza odcinkiem Kuźnica Białostocka – Białystok w całości jest fragmentem szlaku Via Carpatia.
Z kolei Via Carpatia to międzynarodowy korytarz transportowy, który docelowo połączy litewską Kłajpedę z greckimi Salonikami. Część planowanej trasy ma przebiegać także przez Polskę — od granicy polsko-litewskiej w Budzisku do granicy ze Słowacją w Barwinku.
Przeczytaj: Duże przyśpieszenie w budowie ekspresówki przez trzy województwa
Prace przy autostradzie nabierają tempa. A2 coraz bliżej Białej
Napisz komentarz
Komentarze