Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 24 kwietnia 2025 04:27
Reklama
Reklama

Realizacja S19 na odcinku Międzyrzec - Radzyń coraz bliżej!

Coraz bliżej jest realizacja odcinka drogi ekspresowej nr 19 na odcinku od Międzyrzeca Podlaskiego do Radzynia Podlaskiego. Niedawno zakończyła się standardowa kontrola przetargu na budowę tego fragmentu, co oznacza, że niebawem zostanie podpisana umowa z wykonawcą, którym jest Stecol Corporation.
Realizacja S19 na odcinku Międzyrzec - Radzyń coraz bliżej!
Niedawno zakończyła się standardowa kontrola przetargu na budowę fragmentu drogi ekspresowej s19 pomiędzy Międzyrzecem Podlaskim a Radzyniem Podlaskim

Autor: Paulina Chodyka-Łukaszuk

„Pozytywnym wynikiem zakończyła się standardowa, uprzednia kontrola przetargu na realizację drogi ekspresowej S19 od Międzyrzeca Podlaskiego do Radzynia Podlaskiego, którą przeprowadził Prezes Urzędu Zamówień Publicznych. Kolejnym krokiem, po przedstawieniu przez wykonawcę gwarancji należytego wykonania robót, będzie podpisanie umowy” – poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Reklama
Chińska firma zajmie się budową

Przypomnijmy, przetarg na budowę międzyrzecko-radzyńskiego odcinka wygrała chińska firma Stecol Corporation, która złożyła najkorzystniejszą ofertę i zaproponowała, że ten fragment trasy zaprojektuje i wybuduje za 570,7 mln złotych. Kwota ta stanowi ok. 88,4 proc. budżetu GDDKiA na tę inwestycję. Wykonawca będzie miał za zadanie zrealizowanie inwestycji w ciągu 36 miesięcy od zawarcia umowy, z wyłączeniem okresów zimowych w czasie trwania robót budowlanych. Inwestycja realizowana będzie w ramach rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych.

Odcinek Międzyrzec Podlaski – Radzyń Podlaski liczyć będzie ok. 22,3 km. „Na początkowym fragmencie, o długości ok. 3 km, nowa dwujezdniowa trasa przebiegać będzie w śladzie obecnej drogi krajowej nr 19. Następnie poprowadzona zostanie nowym korytarzem i od zachodniej strony ominie Kąkolewnicę. W ramach inwestycji planowane są dwa węzły drogowe: Kąkolewnica (w okolicach miejscowości Grabowiec) oraz Radzyń Podlaski Północ. Ponadto wybudowane zostaną cztery mosty, 11 wiaduktów, sześć przejść dla zwierząt dużych i średnich, dziewięć przepustów z funkcją przejść dla zwierząt małych oraz drogi dojazdowe i lokalne” – informuje GDDKiA. 

CZYTAJ TEŻ: Otwierają kolejny odcinek Via Carpatii. S19 pojedziemy z Lublina do Rzeszowa

To kolejny odcinek Via Carpatia, który zostanie wybudowany w województwie lubelskim. W lutym br. rozpoczęła się realizacja S19 od granicy województw mazowieckiego i lubelskiego do Miedzyrzeca Podlaskiego (ok. 13,7 km). Ten odcinek wykona firma Strabag za kwotę 391,5 mln złotych. Zakończenie tego etapu inwestycji planowane jest na drugą połowę 2025 roku.

Na jakim etapie kolejne odcinki?

Z kolei w kwietniu podpisana została umowa na zaprojektowanie i dobudowę drugiej jezdni obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej (ok. 7,8 km).

Wyłoniony został też wykonawca, który zaprojektuje i wybuduje ok. 18-kilometrowy odcinek ekspresówki na trasie Radzyń Podlaski – Kock. Oferta firmy Polaqua, na kwotę ok. 626,5 mln zł, została wskazana jako najkorzystniejsza w przetargu na zaprojektowanie i wybudowanie tego fragmentu. W tym przypadku również przetargu poprawność zostanie jeszcze standardowo skontrolowana przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.

„Odcinek Radzyń Podlaski – Kock liczyć będzie ok. 18,1 km. Dwujezdniowa trasa ekspresowa powstanie w istniejącym korytarzu drogi krajowej nr 19. W ramach zadania wybudowane zostanie m.in. dwujezdniowe obejście Radzynia Podlaskiego. Zaplanowano także dwa węzły drogowe – Radzyń Podlaski Południe (na skrzyżowaniu z DK63) oraz Borki. Planowane są też dwa Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP Sitno i MOP Paszki), mosty, wiadukty, przejścia dla dużych i małych zwierząt oraz drogi dojazdowe i lokalne” – wymienia GDDKiA.

Natomiast oferta konsorcjum firm Rubau Polska (lider) i Poltores (partner) została wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu na zaprojektowanie i budowę ok. 16-kilometrowego odcinka drogi S19 między Kockiem a Lubartowem. „Odcinek o długości ok. 15,8 km, między końcem obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej a węzłem Lubartów Północ, przebiegać będzie w ok. 70 proc. nowym śladem, głównie terenami rolnymi. Na początkowym fragmencie (ok. 3 km) pobiegnie istniejącym korytarzem drogi krajowej nr 19. Na wysokości jeziora Kunów powstanie węzeł Firlej. Następnie trasa od wschodniej strony ominie miasto i jezioro Firlej, a także okoliczne lasy. Na pozostałym obszarze droga pobiegnie równolegle do istniejącej drogi krajowej nr 19. Przed Lubartowem zaplanowano dwa Miejsca Obsługi Podróżnych – MOP Mieczysławka oraz MOP Wola Lisowska. W ramach zadania powstaną także m.in. drogi obsługujące przyległe tereny, wiadukty, kładki, przejścia dla małych, średnich oraz dużych zwierząt, ekrany akustyczne oraz ogrodzenie drogi” – opisuje GDDKiA.

PRZECZYTAJ: Gmina/Miasto Międzyrzec Podlaski: Umowa na S19 podpisana

W przypadku tego odcinka nie obyło się bez komplikacji. 18 lutego dyrekcja wybrała najkorzystniejszą ofertę – wówczas firmy Strabag. Od tej decyzji odwołał się do Krajowej Izby Odwoławczej (KIO) konsorcjum firm Rubau Polska i Poltores, którego oferta została odrzucona. KIO uwzględniła odwołanie. W związku z tym wyrokiem, 19 kwietnia został unieważniony wcześniejszy przetarg, a 21 kwietnia firma Rubau została wezwana do dalszych wyjaśnień treści oferty. 29 kwietnia konsorcjum złożyło wyjaśnienia, a 28 czerwca GDDKiA dokonała ponownego wyboru najkorzystniejszej oferty, wskazując tym razem na konsorcjum Rubau i Poltores. Oferta, na kwotę 389 997 651,99 zł uzyskała najwyższą ocenę w postępowaniu przetargowym.

Droga ekspresowa nr 19 to budowana we wschodniej części Polski trasa pomiędzy przejściem granicznym z Białorusią w Kuźnicy Białostockiej a granicą ze Słowacją w Barwinku. Jej łączna długość szacowana jest na około 570 km. S19 poza odcinkiem Kuźnica Białostocka – Białystok w całości jest fragmentem szlaku Via Carpatia.

Z kolei Via Carpatia to międzynarodowy korytarz transportowy, który docelowo połączy litewską Kłajpedę z greckimi Salonikami. Część planowanej trasy ma przebiegać także przez Polskę — od granicy polsko-litewskiej w Budzisku do granicy ze Słowacją w Barwinku.

PRZECZYTAJ: Mieszkańcy mają obawy, że droga podzieli miejscowość

MOŻE CIĘ ZAINTERESOWAĆ: Pod autostradę wywłaszczą ponad 1600 działek w województwie lubelskim!

Reklama

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: bekaczTreść komentarza: Chcieałwm dać za szeczensliwe zakonczenie drogi ziemskiej Franciszka,ale proboszcz powiedział że mikrofon to on włoncza jak widzi 5o zł a nie 10Data dodania komentarza: 22.04.2025, 12:33Źródło komentarza: [PILNE] Świat w żałobie. Papież Franciszek nie żyjeAutor komentarza: PRZECIWNYTreść komentarza: Każda osoba popierająca ,w jakiejkolwiek formie ,,emigrcję",powinna mieć obowiązek złożenia deklaracji -że popiera.Osoby te,w pierwszej kolejności miałyby OBOWIAZEK przyjęcia pod swoj dach conajmniej dwóch ,,emigrantów",zapewniając im wikt i opierunek i kieszonkowe na koszt własny.W końcu to są specjaliści we wszystkich specjalnościach,więc trzeba im pomagać,co nie???Data dodania komentarza: 22.04.2025, 12:28Źródło komentarza: Kim był topielec z Bugu?Autor komentarza: chyży rójTreść komentarza: Neomarksistowską dokładnie rzecz ujmując.Data dodania komentarza: 22.04.2025, 12:14Źródło komentarza: Kim był topielec z Bugu?Autor komentarza: RomanTreść komentarza: aby popierac tzw.emigracje,trzeba mieć zryty beret sieczką lewackobolszewicką.Data dodania komentarza: 22.04.2025, 11:24Źródło komentarza: Kim był topielec z Bugu?Autor komentarza: ZenekTreść komentarza: Czas na modernizację stadionu miejskiego w Radzyniu Podlaskim!!! Zadaszoną główną trybunę wraz z sztucznym oświetleniem stadionuData dodania komentarza: 21.04.2025, 19:02Źródło komentarza: Stal przerwała dobrą passę Orląt
Reklama
Reklama