Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 22 listopada 2024 08:10
Reklama
Reklama

Ponad 90 procent Polaków obawia się podwyżek cen prądu [SONDAŻ]

Rekordowa inflacja już czyści nasze konta i portfele. A najgorsze dopiero przed nami. Niemal wszyscy boimy się nadchodzących podwyżek cen prądu.
Ponad 90 procent Polaków obawia się podwyżek cen prądu [SONDAŻ]
Rekordowa inflacja już czyści nasze konta i portfele. A najgorsze dopiero przed nami

Autor: iStock

Im bliżej do zimy, tym bardziej Polacy martwią się o swoje portfele. Nadchodzące – kolejne – podwyżki cen prądu przyprawiają o dreszcze wielu z nas, bo coraz krótszy dzień utrudnia oszczędzanie. Szczególnie jednak we znaki drożyzna energetyczna da się osobom, które prądem nie tylko oświetlają, ale również ogrzewają domy i używają go do gotowania.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Zaczął się sezon na grzyby. A to oznacza, że policja będzie miała dużo pracy

Boją się prawie wszyscy

Sondaż Instytutu Badań Pollster dla Super Expressu pokazuje, że obawy Polaków są spore.

Na pytanie, czy obawiają się dalszego wzrostu cen nośników energii, aż 59 proc. respondentów odpowiedziało „zdecydowanie tak”, a kolejnych 34 proc. z nich wskazało odpowiedź „raczej tak”.

Oznacza to, że ponad 90 proc. pytanych z niepokojem patrzy w najbliższą przyszłość. Co ciekawe, odsetek osób „raczej nieobawiających się podwyżek” to zaledwie 3 proc., przy czym nikt nie zaznaczył odpowiedzi „zdecydowanie nie”. Pozostałe 4 proc. to uczestnicy badania, którzy nie mają sprecyzowanego zdania w tej kwestii.

PRZECZYTAJ TEŻ: Ilu Polaków chciałoby szefa Ukraińca? Ich liczba stale rośnie

Nie jesteśmy zadowoleni z działań rządu

W drugiej części badania Polacy mogli ocenić również działania rządu, które mają zapobiegać skutkom kryzysu energetycznego. Opinie respondentów są podzielone, choć w przeważającej części negatywne.

Odpowiedź „bardzo źle” wskazało 27 proc. pytanych, a „raczej źle” 25 proc.

Z kolei „raczej dobrze” decyzje rządu ocenia 16 proc. uczestników sondażu. „Bardzo dobrze” to odpowiedź wskazana przez zaledwie 6 proc. respondentów. Pozostałych 8 proc. ankietowanych nie miało zdania na ten temat.  

Przeczytaj:


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: chyży rójTreść komentarza: niech najpierw szczepią psy i koty będąnce w niewoli w miescie,Dodatkowo właściciele nie sprzątają po swoich niewolnikach,Postawić strażnika miejskiego i niech wali mandaty,od tego jest.Data dodania komentarza: 21.11.2024, 10:57Źródło komentarza: Wścieklizna w natarciu. Wykryto ją u domowego psa i krowyAutor komentarza: chyży rójTreść komentarza: a to dlatego,bo trzeba używać i rozumu a im zabrakloData dodania komentarza: 21.11.2024, 10:48Źródło komentarza: Kierowała po alkoholu. Uderzyła w busaAutor komentarza: AndrzejTreść komentarza: Ja na temat specjalności.Byłem w wojsku 40 lat wstecz, na szkole młodszych specalistów i po niej zostałem dowódcą obsługi R-140 M.Myślałem że nie ma już tej specjalności,a to dlatego że taka radiostacja,tzn,anteny nadawcze wysyłają w eter tyle energii,że każdy może szybciutko zlokalizowac miejsce.Nawet wtedy,w latach 80 mówiono nam że każda rsdt.dużej mocy to ,,świeci jak zimny ogień odpalony z zupełnej ciemności'.Oczywiście były na radiostacji urządzenia do pracy zdalnej,chyba z odległości do 150m,ale nigdy tego nie ćwiczyliśmy.Więc jestem bardzo zdziwiony,że wojsko ciągle szkoli ludzi z alfabetu Morsa,jest to przestarzałe,przy dzisiejszej cyfryzacji.Data dodania komentarza: 21.11.2024, 10:33Źródło komentarza: Mistrz MMA w szeregach terytorialsów. To międzyrzeczaninAutor komentarza: BartekTreść komentarza: Nie sposób nie dostrzec emocji, jakie towarzyszą Twojej wypowiedzi, ale wydaje mi się, że przedstawiasz rzeczywistość w sposób nazbyt uproszczony i jednowymiarowy. Oczywiście, dorosłość wymaga odpowiedzialności, a założenie rodziny jest jej istotnym elementem, ale przecież nie jest to jedyna definicja dojrzałości czy wartości człowieka. To, że ktoś nie ma jeszcze rodziny, nie oznacza, że jego opinie na temat patriotyzmu, obronności czy poświęcenia nie mają znaczenia. Twoja krytyka młodych ludzi, którzy mówią o wojnie czy bohaterstwie, opiera się na założeniu, że każdy, kto nie doświadczył wojny, idealizuje ją i traktuje jako romantyczną przygodę. To spore uogólnienie. Faktycznie, są osoby, które mogą nie rozumieć w pełni, czym jest wojna, ale równie dobrze można powiedzieć, że ktoś, kto nigdy nie służył w wojsku, może mieć bardzo realistyczne i świadome podejście do tych spraw. Nie jest to czarno-białe. Co więcej, podkreślasz, że polska tradycja heroizmu, którą wiążesz z upadkiem I i II Rzeczypospolitej, jest przyczyną problemów naszego kraju. Nie sposób jednak nie dostrzec, że właśnie ta tradycja dała nam bohaterów, którzy walczyli o niepodległość i wolność – nie tylko w zbrojnych konfliktach, ale też w codziennej pracy, działalności politycznej i społecznej. Zgadzam się, że wojna to koszmar – brud, smród, krew i cierpienie. Nikt, kto naprawdę rozumie jej naturę, nie traktuje jej jako romantycznej przygody. Ale czy oznacza to, że nie powinniśmy o niej rozmawiać, przygotowywać się do obrony kraju, czy doceniać poświęcenia tych, którzy byli gotowi walczyć za swoje ideały? Krytyka młodych, którzy szukają swojego miejsca w tradycji wojskowej czy patriotycznej, wydaje się nieco niesprawiedliwa. To nie znaczy, że są naiwni – być może po prostu szukają sensu, który jest głęboko zakorzeniony w naszej historii i kulturze. Ostatecznie, odwaga i odpowiedzialność nie mają jednej definicji. Można być odpowiedzialnym i odważnym w rodzinie, ale również w służbie publicznej, w wojsku, czy po prostu w codziennym życiu. Każdy etap życia ma swoje wyzwania i nie powinniśmy deprecjonować jednych wyborów na rzecz innych.Data dodania komentarza: 21.11.2024, 09:01Źródło komentarza: Mistrz MMA w szeregach terytorialsów. To międzyrzeczaninAutor komentarza: chyży rójTreść komentarza: "dlatego, że", nieuku, zapamiętaj. Nie ma żadnego "dlatego, bo".Data dodania komentarza: 21.11.2024, 08:45Źródło komentarza: Kierowała po alkoholu. Uderzyła w busa
Reklama
Reklama