Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
wtorek, 1 kwietnia 2025 20:57
Reklama
Reklama

Można już korzystać z przejścia podziemnego na bialskim dworcu PKP

Na dworcu PKP w Białej Podlaskiej pasażerowie mogą już korzystać z podziemnego przejścia do peronu wyspowego. – Dla osób z trudnościami w poruszaniu się i ciężkim bagażem są windy – informuje Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK.
Reklama
Można już korzystać z przejścia podziemnego na bialskim dworcu PKP
Na dworcu PKP w Białej podlaskiej pasażerowie mogą już korzystać z podziemnego przejścia do peronu wyspowego

Źródło: PKP PLK

– Nowym przejściem podziemnym podróżni mogą dostać się od strony budynku dworca na zmodernizowany już wcześniej peron. W przejściu jest oznakowanie i oświetlenie. Zaplanowano także informacje w języku Braille’a oraz ścieżki naprowadzające. Dla osób z trudnościami w poruszaniu się i ciężkim bagażem są windy – informuje Karol Jakubowski.

Reklama

PRZECZYTAJ: Północna już po liftingu. Nowy asfalt na całej długości

Obecnie przy budynku stacji kończy się układanie nawierzchni na kolejnym, nowym peronie. – Będą montowane wiaty, ławki, oświetlenie, nagłośnienie i gabloty informacyjne. Od połowy grudnia planowane jest udostępnienie nowego peronu podróżnym – dodaje przedstawiciel PKP PLK.

(źródło zdj. PKP PLK)

 

Przypomnijmy, że od połowy grudnia 2021 roku podróżni korzystają z nowego wyspowego peronu z wiatą. Jak dodaje Karol Jakubowski, PLK wspólnie z miastem wybudowały także bezkolizyjne skrzyżowanie w rejonie ul. Lubelskiej. – Wyremontowano przejazdy kolejowo-drogowe, m.in. na ul. Łomaskiej – wylicza Jakubowski i przypomina, ze w ramach tego zadania, nie tylko stacja w Białej Podlaskiej jest modernizowana. – W ramach tej samej umowy, podróżni korzystają z nowych wyższych peronów z dojściami przyjaznymi dla osób niepełnosprawnych w Małaszewiczach i Terespolu. Pasażerowie zyskali nowe wiaty peronowe, wygodne ławki, oznakowanie i tablice informacyjne. Zamontowany został też nowoczesny system nagłośnienia, a nad bezpieczeństwem czuwają kamery monitoringu.

PRZECZYTAJ: Otworzyli halę sportową. Pierwszą w mieście z taką nawierzchnią 

Wszystko realizowane jest w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E 20 na odcinku Siedlce – Terespol, etap III – LCS Terespol” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach instrumentu finansowego „Łącząc Europę” (CEF). Łączna wartość inwestycji to 736,7 mln zł.

SPRAWDŹ: 

Reklama

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama