Przypomnijmy, 16 września Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że wojewoda lubelski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) na ok. 14-kilometrowy odcinek autostrady A2 pomiędzy rejonem miejscowości Swory a węzłem Biała Podlaska (węzeł Cicibór). Umożliwiła ona rozpoczęcie robót w terenie, które już intensywnie trwają.
Wybudowane zostanie ok. 14 km autostrady A2 o przekroju dwujezdniowym z dwoma pasami ruchu i rezerwą pod budowę w przyszłości trzeciego pasa. Powstaną Miejsca Obsługi Podróżnych i obwód drogowy. Ponadto drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego. – Zgodnie z zawartym kontraktem, wykonawca dokonał wyboru rodzaju nawierzchni, trasę główną zbuduje w technologii bitumicznej. Droga będzie musiała spełniać najwyższe kryteria i parametry jakościowe, funkcjonalne i eksploatacyjne – dodaje dyrekcja.
CZYTAJ TEŻ: Umowa na S19 od Radzynia Podlaskiego do Kocka podpisana
Wykonawcą tego etapu inwestycji jest firma Polaqua. Umowa w formule "Projektuj i buduj" o wartości prawie 470 mln zł została podpisana 1 kwietnia 2021 r. Zakończenie inwestycji planowane jest w czwartym kwartale 2024 r.
Na jakim etapie są obecnie prace przy A2?
– Trwają prace, związane z budową węzła Biała Podlaska (Cicibór). Zakończona została wycinka drzew i trwa wymiana gruntu na nowym przebiegu drogi wojewódzkiej nr 811 – informuje Małgorzata Tarnowska, główny specjalista Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Kierowców zastanawia kwestia organizacji ruchu na drodze wojewódzkiej nr 811 w związku z budową autostrady A2. – Obecna czasowa organizacja ruchu wprowadzona jest na drogach, przecinających budowę. Związana jest z ostrzeżeniem kierowców przed wjazdem lub zjazdem na budowę, obowiązuje ograniczenie prędkości do 70 km/h. Ta organizacja ruchu będzie obowiązywała do końca realizacji kontraktu – wyjaśnia rzeczniczka GDDKiA.
Jak przekazuje, na tę chwilę dyrekcja nie planuje objazdów drogi wojewódzkiej nr 811. – Planowane jest natomiast wykonanie by-pass, który pozwoli prowadzić niezbędne prace – dodaje Tarnowska.
Zmiany w organizacji ruchu GDDKiA podaje na bieżąco na stronie internetowej kontraktu a2-siedlce-bialapodlaska.pl.
Docelowo droga wojewódzka nr 811 zmieni swój przebieg. Poniżej mapka z zaznaczoną na żółto nową trasą.
Dodajmy, że na decyzje wojewody czekają na razie jeszcze dwa odcinki autostrady A2, przebiegające w części lub w całości przez powiat bialski: rejon m. Malinowiec – węzeł Łukowisko oraz węzeł Łukowisko – rejon m. Swory.
CZYTAJ TEŻ: Dogadali się w sprawie dębu Alojzy, ale GDDKiA skargi nie wycofa
Przypomnijmy, w kwietniu 2021 r. GDDKiA podpisała umowy na cztery fragmenty A2 od Siedlec do Białej Podlaskiej. Chodzi konkretnie o odcinki: obwodnica Siedlec – rejon miejscowości Malinowiec; rejon m. Malinowiec – węzeł Łukowisko; węzeł Łukowisko – rejon m. Swory oraz Swory – w. Biała Podlaska (węzeł Cicibór). Ten ostatni ZRID już ma. Jeśli natomiast chodzi o końcowy odcinek A2, to we wrześniu 2021 r. podpisana została umowa na wykonanie projektu budowlanego i uzyskanie niezbędnych decyzji, umożliwiających realizację robót w terenie. W styczniu br. do wojewody lubelskiego złożone zostały wnioski o decyzje ZRID. Kolejnym etapem, po wydaniu decyzji ZRID i pozyskaniu finansowania, będzie ogłoszenie przetargu na realizację inwestycji.
PRZECZYTAJ:
- Palił meble, bo Kaczyński pozwolił. Odmówił przyjęcia mandatu
- Docenili nauczycieli za trud i serce. Burmistrz wręczył nagrody
- Chciał ukraść samochód razem z pasażerką auta
- Straciła niemal 40 tys. zł, bo chciała pomóc zięciowi
- Osiedla będą przyjazne służbom ratunkowym
- Nóż do gardła, młotkiem w głowę. Recydywista zaatakował w Lublinie
Napisz komentarz
Komentarze