Podpisanie umowy z udziałem ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka i prezesa Budimexu Artura Popko odbyło się 14 października w Zamościu. W konferencji prasowej wzięli udział m.in. wicepremier Jacek Sasin, europosłanka Beata Mazurek, wiceminister infrastruktury Rafał Weber, posłowie Sławomir Zawiślak i Tomasz Zieliński, szef Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Tomasz Żuchowski oraz prezydent Zamościa Andrzej Wnuk.
Od węzła do węzła
Zanim rozpocznie się budowa, Budimex musi drogę zaprojektować, a następnie uzyskać od wojewody lubelskiego zezwolenie realizacji inwestycji drogowej, co pozwoli uruchomić procedurę wywłaszczeń pod planowaną trasę. Prace projektowe i roboty budowlane, wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie, zostaną ukończone w ciągu maksymalnie 36 miesięcy od daty podpisania umowy. Czas ten nie uwzględnia okresów zimowych (od 16 grudnia do 15 marca). – Zapewniam, że dołożymy wszelkich starań, aby zrealizować inwestycję w zakładanym terminie, jednocześnie do minimum ograniczając uciążliwość związaną z prowadzonymi pracami – powiedział prezes Budimexu Artur Popko.
Liczący 12,5 km odcinek "ekspresówki" rozpoczynać ma się na węźle Zamość Wschód, wybudowanym na przecięciu z drogą krajową nr 74 w okolicach Jarosławca. Dalej trasa pobiegnie na wschód od obecnej drogi krajowej nr 17, omijając Barchaczów i Łabunie, a zakończyć węzłem Zamość Południe w okolicach Wólki Łabuńskiej, na skrzyżowaniu z drogą prowadzącą w kierunku Tyszowiec. W ramach inwestycji rozbudowany będzie także ok. 4-kilometrowy fragment drogi krajowej 74 od Zamościa do Miączyna.
PRZECZYTAJ: Budowa A2 w naszym regionie. Droga wojewódzka zmieni przebieg
Zakres inwestycji obejmuje budowę drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym (dwa pasy ruchu w obu kierunkach z pasami awaryjnymi). Wybudowane zostaną także obiekty inżynierskie i drogi do obsługi ruchu lokalnego. Oprócz dwóch węzłów drogowych planowany jest most oraz dziewięć wiaduktów.
Szybciej do granicy
To pierwsza z trzech umów, które zostaną podpisane na realizację drogi ekspresowej między Zamościem a Hrebennem o łącznej długości ok. 48 km. – Jeszcze przed końcem roku planujemy podpisanie umów na realizację odcinków Zamość Południe – Tomaszów Lubelski i Tomaszów Lubelski – Hrebenne – powiedział szef GDDKiA.
Aktualnie na etapie prac przygotowawczych jest też pięć odcinków drogi ekspresowej S17 między Piaskami a Zamościem o łącznej długości ok. 67 km. Jeszcze w tym roku planowane jest ogłoszenie przetargów na realizację trzech z nich. Dla dwóch (Łopiennik–Krasnystaw oraz Zamość Sitaniec–Zamość Wschód) toczy się procedura uzyskiwania decyzji środowiskowej.
Droga ekspresowa S17 na odcinku Piaski–Hrebenne stanowi element ciągu drogowego S17 Warszawa – Lublin – Zamość – Tomaszów Lubelski – Hrebenne (granica państwa). To także droga międzynarodowa E372 prowadząca z Warszawy do Lwowa. Trasa ta będzie się łączyć na węźle Piaski Wschód z planowaną drogą ekspresową S12, a poprzez wybudowane odcinki S12/S17 i istniejące węzły na obwodnicy Lublina, połączy się także z drogą ekspresową S19 Via Carpatia.
Jak zapewnia szefostwo GDDKiA, S17 wraz z S12 i S19 stanowić będą na terenie Lubelszczyzny zasadniczy szkielet dróg o dużej przepustowości, łączących kluczowe ośrodki gospodarcze kraju z największymi miastami Polski Wschodniej.
PRZECZYTAJ:
- Palił meble, bo Kaczyński pozwolił. Odmówił przyjęcia mandatu
- Docenili nauczycieli za trud i serce. Burmistrz wręczył nagrody
- Chciał ukraść samochód razem z pasażerką auta
- Straciła niemal 40 tys. zł, bo chciała pomóc zięciowi
- Osiedla będą przyjazne służbom ratunkowym
- Nóż do gardła, młotkiem w głowę. Recydywista zaatakował w Lublinie
Napisz komentarz
Komentarze