123 mln zł będzie kosztować inwestycja, jaką zrealizuje PKP PLK w ramach „Prace na linii kolejowej E 20 na odcinku Siedlce – Terespol, etap III – LCS Terespol", dofinansowanej przez Unię Europejską w ramach instrumentu finansowego „Łącząc Europę" (CEF). Chodzi o zaprojektowanie i wykonanie rozbudowy stacji Biała Podlaska o dziesięć torów, a stacji Małaszewicze o trzy tory.
– To ważna inwestycja dla poprawy przewozu towarów koleją. Efektem będzie sprawniejszy przejazd większej liczby pociągów, co oznacza lepsze możliwości wymiany handlowej. Takie inwestycje jak ta w Małaszewiczach i Białej Podlaskiej, istotnie zwiększają rolę kolei jako sprawnego i ekologicznego środka transportu – mówił podczas podpisania umów Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
CZYTAJ TEŻ: Sezon zimowy na drogach regionu. ZDW i miasto Biała Podlaska gotowe
Pieniądze przeznaczone na tę inwestycję, będącą uzupełnieniem projektu CEF, pochodzą z budżetu państwa. Finansowane są ze środków publicznych przeznaczonych na dokapitalizowanie Spółki PKP Polskie Linie Kolejowe SA w ramach dofinansowania Krajowego Programu Kolejowego.
– Łącznie wybudowanych zostanie kilkanaście kilometrów torów. Stacje będą dostosowane do obsługi cięższych i dłuższych pociągów towarowych – 750 metrów. Zakres prac obejmuje także budowę sieci trakcyjnej, rozjazdów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Będzie wykonane odwodnienie, ważne dla dobrego utrzymania torów – informuje Magdalena Janus z zespołu prasowego PKP PLK.
Wykonaniem inwestycji zajmie się wyłoniona w przetargu firma Trakcja S.A. Prace zaplanowane są na lata 2022-2024. – Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na stacji Biała Podlaska i Małaszewicze zwiększy rolę ekologicznego transportu kolejowego na ważnej trasie wschód – zachód. Dzięki pracom poprawi konkurencyjność kolei w transporcie ładunków przez granicę – mówi Arnold Bresch, członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Zapewnia jednocześnie, że spółka nie przewiduje, by prace utrudniły ruch pasażerski.
W ramach podpisanej dziś umowy wykonawca zrealizuje również budowę przejścia pod torami na nowym przystanku Biała Podlaska Wschodnia. – Obiekt zapewni dogodne przejście na dwa nowe perony jednokrawędziowe. Wejście do tunelu będzie zapewnione od strony ulicy Sidorskiej i Akademii Bialskiej. Dla podróżnych z trudnościami z poruszaniem się zostaną udostępnione pochylnie. W tunelu zamontowane zostanie energooszczędne, jasne oświetlenie LED – informuje Magdalena Janus.
PRZECZYTAJ:
- Zmiany w prawie drogowym. Pijani kierowcy stracą swoje samochody
- Miliony Polaków ucieka od opłat za śmieci. Kombinujemy
- Sezon zimowy na drogach regionu. ZDW i miasto Biała Podlaska gotowe
- Gmina Konstantynów chce zrewitalizować zespół pałacowo-parkowy
- Jednostka OSP Sitnik z nowym samochodem ratowniczo-gaśniczym
- Uderzył w jadący przed nim samochód. Oto, co się stało potem
Napisz komentarz
Komentarze