„Na podstawie danych z ponad 515 tys. list zakupowych stworzyliśmy rankingi sieci w kategoriach: sieci spożywcze, dyskonty niespożywcze, drogerie, dom i ogród” – wyjaśniają autorzy „Rankingu Popularności Sieci Handlowych 2023”.
Co z niego wynika?
To, że najczęściej robimy zakupy w 3 sklepach:
• Lidl,
• Biedronka,
• Auchan.
W 2022 roku swoją pozycję umocniły:
• Lidl,
• Biedronka,
• Dino,
• Aldi.
Największy spadek odnotowały natomiast:
• Auchan,
• Carrefour,
• Żabka.
CZYTAJ TEŻ: Są jak jedna rodzina. COM w Dubowie obchodził piękny jubileusz
Szukamy oszczędności, gdzie się da
– Inflacja stale pogarsza sytuację finansową Polaków, co z kolei przekłada się na nasze przyzwyczajenia zakupowe – zauważa Małgorzata Olczak, Head of Sales w Listonic, cytowana przez Strefę Biznesu.
Z danych Centrum Monitorowania Rynku wynika, że poszukujemy oszczędności, gdzie się da, również na zakupach. Dlatego coraz więcej osób codzienne zakupy robi w hipermarketach i dyskontach. W ubiegłym roku liczba transakcji w tych placówkach była o ponad 6 proc. wyższa niż rok wcześniej.
Przeczytaj:
- To ostatnie dni głosowania w Plebiscycie Sportowym Słowa Podlasia!
- Korony Królowej Podlasia dotarły do kodeńskiego sanktuarium
- Zamiast szampana rozwód? Takie atrakcje tylko w Piszczacu
- Chcą powołać specjalną komisję ds. wielkich ferm w powiecie bialskim
- Koniec walki o mandat radnego PiS w pow. radzyńskim. Sąd zdecydował
Kolejną prawidłowością odnotowaną w raporcie Centrum Monitorowania Rynku jest to, że w 2022 roku…
– …klienci supermarketów wkładali do koszyka średnio 7 proc. mniej produktów niż przed rokiem, ale wydawali na nie nieco ponad 40 zł więcej – mów Elżbieta Szarejko, Analityk w Centrum Monitorowania Rynku, cytowana przez Strefę Biznesu.
Jak to wpływa na nasze nawyki zakupowe? Przede wszystkim coraz rozważniej planujemy zakupy, a ceny…
– …które do niedawna odgrywały drugorzędną rolę, znów zaczynają być decydującym czynnikiem – podsumowuje Małgorzata Olczak.
Napisz komentarz
Komentarze