Przypomnijmy, że inwestycja trwa od września 2018 roku. Początkowo miała się zakończyć w IV kwartale 2019 roku. Inwestor napotkał jednak trudności formalno-prawne, które musiał rozstrzygać sądownie. Na początku 2020roku nic już nie stało na przeszkodzie, by budowa ruszyła pełna parą. Plany pokrzyżowała pandemia koronawirusa.
Dopiero we wrześniu 2022 roku pojawił się komunikat o wznowieniu inwestycji. 13 września Hochtief Polska poinformował, że otrzymał zlecenie na budowę parku handlowego Karuzela Bialska w Białej Podlaskiej dla joint venture Karuzela Holding i Mitiska REIM. Obiekty realizowane przez join-venture są tworzone w miastach o wielkości 15 tys.-90 tys. mieszkańców. „W ramach kontraktu HOCHTIEF Polska wykona obiekt handlowo-usługowy składający się z dwóch jednokondygnacyjnych budynków o łącznej powierzchni handlowej blisko 18 tys. mkw., w których zaplanowano 40 sklepów.” – można było przeczytać w komunikacie głównego wykonawcy.
Pół roku po wejściu na plac budowy Karuzela Bialska osiągnęła najwyższy punkt swej konstrukcji. – Akcentujemy ten fakt symbolicznym momentem zawieszenia wiechy. Podsumowujemy w ten sposób zakończenie pewnego etapu budowy, czyli osiągnięcie najwyższego punktu realizacji budynku. To przedostatni, po uroczystości wmurowania kamienia węgielnego a przed przed ceremonią otwarcia, znaczący punkt w powstawaniu inwestycji. Zakończenia prac spodziewamy się we wrześniu tego roku – informował Grzegorz Pękalski członek zarządu Karuzela Holding, podczas uroczystości zorganizowanej na terenie budowy, 23 marca.
Dziś już wiemy, że ówczesne zapowiedzi prezesa, o otwarciu Karuzeli we wrześniu 2023 roku były zgodne z prawdą. Karuzela Bialska otworzy swoje podwoje dla klientów równo rok po tym, jak główny wykonawca obwieścił wznowienie prac budowlanych. Już 13 września o godz. 9.00 klienci będą mogli osobiście sprawdzić efekty tego inwestycyjnego przedsięwzięcia.
Jakie marki znajdziemy w nowym parku handlowym?
„Swoje salony w centrum handlowym posiadać będą m.in.: Reserved, Sinsay, House, Cropp, CCC, Pepco, 4F, Media Expert, Rossmann czy keas. Klienci będą także mieli do swojej dyspozycji sklepy marek wcześniej niedostępnych w mieście, jak np.: New Yorker, HalfPrice, Apart, Home&You, Douglas, Dealz, Action, Tedi czy Kakadu Zoo. W najnowszym koncepcie zostanie otwarty także supermarket sieci Lidl. Na terenie Karuzeli w Białej Podlaskiej znajdzie się pełnowymiarowy i jedyny w najbliższym regionie sklep meblowy Agata o powierzchni ponad 7 000 mkw., dla której to sieci będzie to już 35. sklep w Polsce. Natomiast do końca roku planuje się otworzyć sklep typu „zrób to sam” Bricomarché.” - przekazuje inwestor, Karuzela Holding.
– Karuzela w Białej Podlaskiej zapewni możliwość zakupów dla klientów w każdym wieku w sklepach najbardziej lubianych marek. Na terenie kompleksu swoje salony otworzą także operatorzy, których salony były dostępne dotychczas wyłącznie w większych miastach. Jesteśmy przekonani, że Karuzela spotka się z bardzo pozytywnym odbiorem nie tylko mieszkańców miasta, ale także całego regionu, na co zdecydowanie wpływa lokalizacja i dostęp z drogi wojewódzkiej 812 tj. z ulicy Witoroskiej oraz od ulicy Łomaskiej – mówi Grzegorz Pękalski.
Park handlowy Karuzela zapewni swoim zmotoryzowanym gościom 930 miejsc parkingowych i będzie to największy parking w mieście. Inwestor w ramach porozumienia zawartego z miastem przy parku handlowym wybudował na własny koszt rondo na skrzyżowaniu ulic Łomaskiej i Sportowej. Wartość inwestycji to około 3 mln zł.
I jak się zdaje, to nie koniec inwestowania Karuzeli Holding w miejski układ komunikacyjny. - Aneksowaliśmy też umowę angażującą inwestora w czekającą nas w kolejnych latach przebudowę ronda na styku ulic Łomaskiej i Kolejowej – informował wczesną wiosną prezydent Białej Podlaskiej Michał Litwiniuk.
Napisz komentarz
Komentarze