Na sesji rady miasta 22 września radni przegłosowali poprawki do budżetu i wieloletniej prognozy finansowej miasta. W ramach zmian wprowadzono do budżetu kwotę, która ma zabezpieczyć finansowanie pierwszego etapu budowy obwodnicy wschodniej na odcinku od ronda na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 2 z Al. Solidarności do trasy kolejowej za ul. Sidorska. I etap to: rozbudowa i wzmocnienie istniejącej Al. Solidarności od ronda na drodze krajowej nr 2 w kierunku południowym na odcinku około 2,2 km, budowa nowego odcinka jezdni wraz z chodnikiem i ścieżką rowerową oraz oświetleniem energooszczędnym stanowiącej część wschodniej obwodnicy Białej Podlaskiej o długości ok. 1 km, budowa dwóch wiaduktów: nad ul. Sidorską i nad linią kolejową E 20, budowa jezdni dodatkowych stanowiących dojazd do przyległych posesji (o szacunkowej łącznej długości ponad 1,5 km), rozbudowa ul. Sidorskiej w obrębie planowanego wiaduktu.
Na tę inwestycję rząd przekazał 112 mln zł. - To przedsięwzięcie wieloletnie przewidziane na lata 2023-27, na które przekazano z RFRD 112 mln 600 tys. zł – informował podczas sesji rady miasta skarbnik Marta Mirończuk. - W 2023 mamy w budżecie zabezpieczoną kwotę 100 tys. zł. W 2024 zapisano na to przedsięwzięcie 2 mln 200 tys. zł, w 2025 r. - 20 mln 700 tys. zł, w 2026 r. - 60 mln 900 tys. zł i w 2027 - 28 mln 700 tys. zł. Oczywiście w trakcie realizacji harmonogram będzie dostosowywany.
Pieniądze, które na budowę obwodnicy wschodniej trafią do miasta, to pokłosie umowy, o której podpisaniu informował w lipcu prezydent Białej Podlaskiej.
- Podpisałem z ministerstwem infrastruktury umowę , która zapewnia nam sfinansowanie pierwszego etapu budowy obwodnicy wschodniej, na przedłużeniu al. Solidarności w kierunku południowym, wiaduktem nad ul. Sidorską i torami. To efekt naszej 1,5-rocznej współpracy nad tym projektem. O tę inwestycję zabiegałem od początku swojej kadencji. Przedsięwzięcie pn. Budowa wschodniej obwodnicy miasta Biała Podlaska w ciągu drogi wojewódzkiej nr 812, na nasz wniosek zostało również wprowadzone do Planu Rozwoju Sieci Dróg Wojewódzkich Województwa Lubelskiego oraz Strategii Rozwoju Województwa Lubelskiego do 2030 r. - mówił w lipcu prezydent Białej Podlaskiej.
Jak informował Słowo Podlasia Szymon Huptyś, rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury, finansowanie tego zadania odbywać się będzie w ramach procedury na zadania obronne ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
Podczas wprowadzania pozyskanych pieniędzy do budżetu miasta wiceprezydent Maciej Buczyński podkreślał, że mowa tu o finansowaniu inwestycji z rządowych pieniędzy, a nie dofinansowaniu. - Natomiast jak każdy konkurs podlega pewnym uwarunkowaniom. Mogą więc się pojawić elementy infrastruktury, które trzeba będzie zrealizować z własnych pieniędzy. Zakładamy, że to należy rozstrzygać ewentualnie w setkach tysięcy, a nie milionach – informował radnych wiceprezydent.
Natomiast jego szef, Michał Litwiniuk podkreślał, jak wielką prace miasto wykonało, by uzyskać to wsparcie. – Konsekwentnie, od kilku lat realizowaliśmy naszą politykę i dzięki sprowadzeniu wojska uzyskaliśmy nawet nie dofinansowanie, a finansowanie pierwszego etapu bardzo ważnej inwestycji. W tym roku pierwsze przygotowania do prac projektowych pozwoli nam skonsumować zapisane w tym roku 100 tys. zł – mówi prezydent Litwiniuk.
O swoim wkładzie w obecny stan rzeczy nie omieszkał również przypomnieć były prezydent miasta, obecnie poseł PiS, Dariusz Stefaniuk.
„Ogromnie się cieszę z kolejnej inwestycji, którą jeszcze jako prezydent Białej Podlaskiej, projektowaliśmy i planowaliśmy. Teraz nasza koncepcja, dzięki środkom rządowym, przerodzi się w działanie. Ta inwestycja jest kluczowa, jeśli chodzi o strategię obrony naszego państwa oraz komunikację wewnętrzną miasta Biała Podlaska” – napisał na swoim profilu facebookowym poseł i nie omieszkał nawiązać do obecnego prezydenta: „I nie pomaga nam władza…” - słowa prezydenta Litwiniuka brzmią przy tym jak naprawdę kiepski żart. Może już zmienił zdanie?”.
PRZECZYTAJ TEŻ:
Napisz komentarz
Komentarze