Na wybór najkorzystniejszej oferty przyszło poczekać cztery miesiące. Tyle minęło od otwarcia nadesłanych przez oferentów propozycji. Do przetargu stanęło pięć firm. Ich oferty przedstawiono 27 października 2023. Wyboru najkorzystniejszej urzędnicy dokonali 1 marca 2024 r.
Długi pierwszy etap
W maju 2022 r. powiat bialski z rządowego programu Polski Ład otrzymał dotację (20 mln zł) na budowę nowej siedziby. – Cała inwestycja w nową siedzibę to 40 mln zł w kosztorysie. Jesteśmy przygotowani na to, żeby budynek w stanie surowym wybudować za te pieniądze, które otrzymaliśmy – mówił wówczas Mariusz Filipiuk, starosta bialski. Nie ukrywał, że władze powiatu chcą jak najszybciej rozpisać przetarg na inwestycję.
– Chcemy, by powstała w systemie zaprojektuj-wybuduj. Zależy mam na tym, by fizycznie budowa ruszyła jeszcze w tym roku – podkreślał wiosną 2022 roku Mariusz Filipiuk.
Do końca listopada 2022 roku firma zewnętrzna miała czas na stworzenie planu funkcjonalno-projektowego, który miał być podstawą do tego, by ogłosić przetarg w formule zaprojektuj-wybuduj. I tu nastąpiły komplikacje wynikające z problemów z miejskim planem zagospodarowania w tym miejscu, gdzie nowy budynek powiatu zaplanowano. Linia planowanej zabudowy wchodziła bowiem na działkę miasta. Przy takiej kolizji inwestycji nie można było realizować. W międzyczasie w marcu 2023 powiat ogłosił przetarg na budowlaną inwestycję, by nie stracić przyznanego dofinansowania. W czasie gdy trwała procedura przetargowa, wyprostowane zostały kwestie dotyczące granic działki, którą powiat wskazał pod zabudowę. W pierwszych założeniach rozstrzygnięcie przetargu miało nastąpić z końcem czerwca 2023 r.. Tak się nie stało, a data kolejnych otwarć ofert zaczęła się przesuwać. 27 października nastąpiło wreszcie otwarcie ofert, które wpłynęły w przetargu na budowę nowej siedziby starostwa.
Z pięciu złożonych ofert najniższa opiewa na 35 975 337,54 zł i złożyła ja bialska firma Tres-Bud. Najwyższą ofertę przedłożyła natomiast firma z Łomży, wyliczając koszt inwestycji na 55 mln 700 tys. zł. Pomiędzy znalazły się propozycje firmy z Rzeszowa – 46 mln 917 tys. 748 zł, konsorcjum dwóch firm z Białej Podlaskiej gdzie liderem jest PNB Budownictwo Sp. z o.o. - 42 mln 727 tys. 852 zł, i firmy Strabag, która zaoferowała realizację za 50 mln 507 tys. 797 zł.
Wykonawca wybrany, czas na radnych
Teraz miało już być z górki i rozstrzygniecie przetargu miało nastąpić jeszcze w 2023 roku. – Myślę, że stanie się to do końca listopada – mówił Mariusz Filipiuk. Na wybór najkorzystniejszej oferty przyszło poczekać jeszcze cztery miesiące.
1 marca starostwo opublikowało informację o wyborze oferenta, który wybuduje jego nową siedzibę.
„ (…) w wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego pod nazwą „Budowa budynku o przeznaczeniu społeczno-kulturalnym na potrzeby mieszkańców Powiatu Bialskiego realizowanego w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych” wybrana została oferta złożona przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: PNB Budownictwo Spółka z o. o. z siedzibą w Białej Podlaskiej i (…) firmą: „PNB Paweł Niczyporuk Budownictwo” (…) , z ceną (brutto) 42 727 852,40 zł. (…) Wybrana oferta jako jedyna nie podlega odrzuceniu. Oferta(…) spełnia wymagania określone w SWZ. Zamawiający zwiększył kwotę przeznaczoną na sfinansowanie zamówienia do ceny najkorzystniejszej oferty.” – czytamy w uzasadnieniu dokonanego wyboru.
W październiku 2023 roku, gdy nastąpiło otwarcie ofert powiat przedstawił kwotę zabezpieczoną do realizacji przedsięwzięcia i określił na 22 300 000,00 zł (brutto). Starosta od początku mówił o tym, że o zabezpieczeniu całej kwoty na realizację zadania zdecydują ostatecznie radni. Starosta Mariusz Filipiuk nie wyklucza, że w grę wchodzić będzie wzięcie kredytu.
CZYTAJ TEŻ:
Napisz komentarz
Komentarze