Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 22 listopada 2024 00:31
Reklama
Reklama

Rolnicy zablokują drogę E-30. Sprawdź kiedy i gdzie

Rolnicy z powiatu bialskiego nie odpuszczają i już zapowiedzieli kolejny protest. Tym razem blokady dróg odbędą się w środę 20 marca. Wiemy, które odcinki omijać.
Rolnicy zablokują drogę E-30. Sprawdź kiedy i gdzie
Rolnicy nie odpuszczają i już zapowiedzieli kolejny protest. Tym razem blokady dróg odbędą się w środę 20 marca

Autor: archiwum

Źródło: Słowo Podlasia

Postulaty rolników się nie zmieniły. Gospodarze manifestują przeciwko unijnej polityce klimatycznej, Zielonemu Ładowi i niekontrolowanemu napływowi produktów rolno-spożywczych z Ukrainy. 

Rolnicy już zgłosili do bialskiego magistratu kolejny protest. Ma się on rozpocząć 20 marca o godz. 8 i potrwać do 26 marca.

 – Tym razem będziemy blokować drogę krajową nr 2 w 3 punktach. Pierwszy to skrzyżowanie z ulicą Warszawską, drugi to skrzyżowanie z Aleją Solidarności (rondo), a trzecie to skrzyżowanie z drogą wojewódzką 812, 811 (wiadukt) – mówi jeden z liderów protestu, Michał Filipiuk. – Zapraszamy wszystkich rolników z powiatu bialskiego. Niech przyjadą ciągnikami z flagami. Zapraszamy też pszczelarzy, myśliwych, leśniczych, transportowców oraz firmy, z którymi współpracujemy na co dzień  – dodaje. 

Z kolei drugi lider, Adam Olszewski podkreśla, że nasi rolnicy włączają się w ogólnopolski protest rolników i będą stać na drodze przez kilka dni.

– 20 marca wiele polskich dróg zostanie zablokowanych, także w województwie lubelskim. Protesty nie ograniczą się do jednego dnia, dlatego warto to uwzględnić, planując ważne wyjazdy. Jeśli chodzi o protest w Białej Podlaskiej, to prawdopodobnie zablokowane będą dwa pasy ruchu. Szczegóły zostaną ustalone na poniedziałkowym spotkaniu – mówi Adam Olszewski

Rolnicy będą blokować drogę krajową nr 2 w 3 punktach. Pierwszy to skrzyżowanie z ulicą Warszawską, drugi to skrzyżowanie z Aleją Solidarności (rondo), a trzecie to skrzyżowanie z drogą wojewódzką 812, 811 (wiadukt). Fot.  Rolnicy powiat bialski (fb)

Trzeci lider bialskiego protestu, Piotr Kisiel zaznacza, że choć większość społeczeństwa popiera manifestację rolników, to są też tacy, którzy są przeciw. 

– A my walczymy za nas wszystkich. Zielony Ład dotknie też bardzo mocno zwykłych ludzi pracujących na etacie, którzy z rolnictwem nie mają nic wspólnego. Przykładem może być podatek od aut spalinowych lub audyty energetyczne. Datego jeśli dziś my nic z tym nie zrobimy, to jutro będzie za późno – podsumowuje Piotr Kisiel

CZYTAJ TEŻ: 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

@ Szofer @ 18.03.2024 12:10
Niech sobie jeden pół- główek rolniczy z drugim pół-główkiem rolniczym podpalą opony na posesji i niech każą swoim dzieciom to wdychać . Popieram jak najbardziej . Popieram brać zborze z Ukrainy a niech rolnicy swoje zborze zjedzą sobie na śniadanie lub niech w piecach palą .

Bialski. 18.03.2024 05:47
Nawet po poniższych komentarzach widać, że rolnicy dobrze robią że zaostrzają protesty, że gra idzie o najwyższą stawkę. Proszę zobaczyć że poniższe komentarze są napisane przez jedną osobę, na jedno kopyto-przeciw rolnikowi. Widać że płatne trolle, pro unijne i za zielonym ładem, mają rozkaz działać nawet i na takich malutkich, regionalnych stronach jak słowopodlasia. Nawet ilość plusów komentarzy jest niespotykana na każdy jeden komentarz przeciwko rolnikom. Plusy stukane najpewniej przy zmiennym IP. No ale takiej jednostajnej narracji w komentarzach gdzie piszą normalni ludzie, nie spotyka się takiej nachalnej ilości plusów. Skoro rolnicy są szkalowani nawet na takich regionalnych portalach, to bezwzględnie oznacza że dobrze robią i tym bardziej powinni zaostrzać protesty. Bo wychodzi na to że gra idzie o naprawdę wysoką stawkę-być albo nie być Polski, a nie tylko samych rolników.

kierowca 18.03.2024 09:18
W swoim komentarzu nie przedstawiłeś żadnego dowody " że rolnicy dobrze robią że zaostrzają protesty" Piszesz o "Widać że płatne trolle" Jedynie co skutecznie obrażasz. Przedstaw pozytywne strony blokad przez rolników. Zapewne odpiszesz o blokadzie produktów z Ukrainy. W Barwinku trwa blokada już 7 dzień. Ile zostało zatrzymanych transportów z Ukrainy. Odpowiem. Zero. Ten protest jest bardziej polityczny niż gospodarczy

Rolnik Miecio 15.03.2024 16:56
A po co nam polski rolnik ? Warzywa , owoce , mięso można przecież ściągnąć z zachodu Europy ...... wszystko tak samo sztucznie pędzone czy to zachód Europy czy Polska . Zborze przecież można ściągnąć z Ukrainy jakościowo takie samo . Więc polski rolnik jest zbyteczny i niech sobie protestują na klepiskach w stodołach lub pod remizami strażackimi pikiety prowadzą .

ZOMO 15.03.2024 12:28
Dlaczego policja nie rozgoni ich pałami ? Tak jak się rozganiało kiboli na stadionach! Pałki , armatki wodne , gumowe kule i to całe szemrane rolnicze towarzystwo uciekałoby na przełaj przez pola w gumiakach . Pogubiliby te gumiaki po drodze . Gdyby zwykły człowiek podpalił oponę na ulicy i zablokował drogę został by zatrzymany . Więc tak jak z kibolami należy postępować . Pałki, armatki wodne , gumowe kule i po uciekaliby w gumiakach na przełaj .

Krzysiek 15.03.2024 10:42
Powinniśmy wyjść z Unii i będzie po problemie... Rolnicy będą zadowoleni, w kopciuchach będziemy palić czym się da, opryski roślin według własnego widzimisię, samochody bez norm emisyjnych i nikt nie będzie protestował, bo będzie zajebiście.

kierowca 15.03.2024 11:26
Tylko rolnicy uduszą się z własnymi produktami. Do Unii nie sprzedadzą bo nie osiągną norm. Do Rosji też nie. Dotacji też nie będzie, bo będzie nadwyżka produkcji i ceny polecą na łeb. Udusimy się we własnym smrodzie. Czy paliwo będzie tańsze. Zapewne nie, bo kaszta transportu i przetworzenia są i będą wysokie. Każdy chce zarabiać. Jedyny plus. Będzie mniej opon i plastiku tylko czy piece to przerobią

Ja 14.03.2024 16:00
No tak, bo jak ja nie dojadę na czas do pracy to to rolnikom bardzo pomoże. Dalej utrudniajcie życie zwykłym ludziom, którzy nie są winni sytuacji... A później płaczecie, że nikt za wami nie staje. Żałosne się to już robi.

Przedsiębiorca 18.03.2024 10:09
I niech protestują, ja robię sobie wolne i trzymam kciuki za rolników

Kierowca 14.03.2024 12:12
Mam serdecznie dosyć tej polityki. Nie chcą zielonego ładu niech nie występują o dotacje i będą mogli truć żywność do woli. Przez te blokady nie mogę wrócić do domu, lub z dwudniowym opóźnieniem. Niech strajkują w lipcu.

W gumofilcach 14.03.2024 11:12
Jak się tym "zacnym" rolnikom coś nie podoba to niech oddadzą dotację , którą dostali do Unii Europejskiej , niech sprzedadzą ziemię i idą pracować na kasę do Biedronki . Gdyby nie Unia Europejska to by dalej Papajami jeździli, trzydziestkami i ruskimi ciągnikami lub co niektórzy furmankami jeszcze. Gdyby nie Unia Europejska to by dalej w porwanych drelichach pałętali się i człapali w gumofilcach . Tak , że zamiast blokować drogę warto by było się trochę dokształcić bo większość tych naszych zacnych rolników z okolic to tylko po podstawówce lub zawodówce he he he .

Rolnik 14.03.2024 12:07
Takie blokady są super. Pojedzie się sotka sie z kolegami , poblokóję się drogę . Wódki się popije bo bez czegoś mocnieiszego to zimno . Kiełbachę sie upiecze w rowie na ognisku . Podpali się opny aby ludziom dym leciał do łokien . Super bedzi .

Gdzie gnojowica :-) 14.03.2024 13:31
Kiedyś jak rolnicy strajkowali to wylewali gnojowicę na ulicę :-) Hej rolnicy w filcach dlaczego teraz nie zbieracie gnojowicy ze swoich obejść i nie wylewacie jej na drogę podczas strajku . Hej :-)

Ty 14.03.2024 19:31
Baran jesteś

Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: chyży rójTreść komentarza: niech najpierw szczepią psy i koty będąnce w niewoli w miescie,Dodatkowo właściciele nie sprzątają po swoich niewolnikach,Postawić strażnika miejskiego i niech wali mandaty,od tego jest.Data dodania komentarza: 21.11.2024, 10:57Źródło komentarza: Wścieklizna w natarciu. Wykryto ją u domowego psa i krowyAutor komentarza: chyży rójTreść komentarza: a to dlatego,bo trzeba używać i rozumu a im zabrakloData dodania komentarza: 21.11.2024, 10:48Źródło komentarza: Kierowała po alkoholu. Uderzyła w busaAutor komentarza: AndrzejTreść komentarza: Ja na temat specjalności.Byłem w wojsku 40 lat wstecz, na szkole młodszych specalistów i po niej zostałem dowódcą obsługi R-140 M.Myślałem że nie ma już tej specjalności,a to dlatego że taka radiostacja,tzn,anteny nadawcze wysyłają w eter tyle energii,że każdy może szybciutko zlokalizowac miejsce.Nawet wtedy,w latach 80 mówiono nam że każda rsdt.dużej mocy to ,,świeci jak zimny ogień odpalony z zupełnej ciemności'.Oczywiście były na radiostacji urządzenia do pracy zdalnej,chyba z odległości do 150m,ale nigdy tego nie ćwiczyliśmy.Więc jestem bardzo zdziwiony,że wojsko ciągle szkoli ludzi z alfabetu Morsa,jest to przestarzałe,przy dzisiejszej cyfryzacji.Data dodania komentarza: 21.11.2024, 10:33Źródło komentarza: Mistrz MMA w szeregach terytorialsów. To międzyrzeczaninAutor komentarza: BartekTreść komentarza: Nie sposób nie dostrzec emocji, jakie towarzyszą Twojej wypowiedzi, ale wydaje mi się, że przedstawiasz rzeczywistość w sposób nazbyt uproszczony i jednowymiarowy. Oczywiście, dorosłość wymaga odpowiedzialności, a założenie rodziny jest jej istotnym elementem, ale przecież nie jest to jedyna definicja dojrzałości czy wartości człowieka. To, że ktoś nie ma jeszcze rodziny, nie oznacza, że jego opinie na temat patriotyzmu, obronności czy poświęcenia nie mają znaczenia. Twoja krytyka młodych ludzi, którzy mówią o wojnie czy bohaterstwie, opiera się na założeniu, że każdy, kto nie doświadczył wojny, idealizuje ją i traktuje jako romantyczną przygodę. To spore uogólnienie. Faktycznie, są osoby, które mogą nie rozumieć w pełni, czym jest wojna, ale równie dobrze można powiedzieć, że ktoś, kto nigdy nie służył w wojsku, może mieć bardzo realistyczne i świadome podejście do tych spraw. Nie jest to czarno-białe. Co więcej, podkreślasz, że polska tradycja heroizmu, którą wiążesz z upadkiem I i II Rzeczypospolitej, jest przyczyną problemów naszego kraju. Nie sposób jednak nie dostrzec, że właśnie ta tradycja dała nam bohaterów, którzy walczyli o niepodległość i wolność – nie tylko w zbrojnych konfliktach, ale też w codziennej pracy, działalności politycznej i społecznej. Zgadzam się, że wojna to koszmar – brud, smród, krew i cierpienie. Nikt, kto naprawdę rozumie jej naturę, nie traktuje jej jako romantycznej przygody. Ale czy oznacza to, że nie powinniśmy o niej rozmawiać, przygotowywać się do obrony kraju, czy doceniać poświęcenia tych, którzy byli gotowi walczyć za swoje ideały? Krytyka młodych, którzy szukają swojego miejsca w tradycji wojskowej czy patriotycznej, wydaje się nieco niesprawiedliwa. To nie znaczy, że są naiwni – być może po prostu szukają sensu, który jest głęboko zakorzeniony w naszej historii i kulturze. Ostatecznie, odwaga i odpowiedzialność nie mają jednej definicji. Można być odpowiedzialnym i odważnym w rodzinie, ale również w służbie publicznej, w wojsku, czy po prostu w codziennym życiu. Każdy etap życia ma swoje wyzwania i nie powinniśmy deprecjonować jednych wyborów na rzecz innych.Data dodania komentarza: 21.11.2024, 09:01Źródło komentarza: Mistrz MMA w szeregach terytorialsów. To międzyrzeczaninAutor komentarza: chyży rójTreść komentarza: "dlatego, że", nieuku, zapamiętaj. Nie ma żadnego "dlatego, bo".Data dodania komentarza: 21.11.2024, 08:45Źródło komentarza: Kierowała po alkoholu. Uderzyła w busa
Reklama
Reklama