Przerwy w dostawie prądu
Brak prądu u odbiorcy może być wywołany wieloma czynnikami. Braki zasilania można podzielić na wyłączenia planowane oraz wyłączenia awaryjne. Przerwy w zasilaniu o charakterze planowym są skutkiem prowadzonych na sieciach dystrybucyjnych prac eksploatacyjnych, takich jak wycinka drzewostanu w obrębie linii, naprawy czy wymiana urządzeń elektroenergetycznych. O przerwie w dostawach prądu PGE Dystrybucja informuje odbiorców na danym obszarze poprzez ogłoszenia umieszczane w przestrzeni publicznej oraz newsletter znajdujący się na stronie internetowej spółki.
Wyłączenia awaryjne mają miejsce, gdy z przyczyn niezależnych od Operatora Systemu Dystrybucyjnego (OSD), dochodzi do uszkodzeń odcinków linii dystrybucyjnych. W takich przypadkach przywrócenie zasilania do każdego odbiorcy wiąże się z naprawieniem uszkodzonej infrastruktury. Pracę w terenie niezwłocznie podejmują Pogotowia Energetyczne, które – po analizie uszkodzeń – podejmują odpowiednie czynności, by prąd jak najszybciej popłynął do domów, przedsiębiorstw czy instytucji.
A co, jeśli w naszym domu nie będzie prądu? Najczęściej sięgamy po telefon i dzwonimy na Pogotowie Energetyczne pod numer 991. Niestety, w przypadku awarii masowych (obejmujących znaczny zakres terenu i ograniczenia pracy większego wycinka sieci dystrybucyjnej) linie bywają przeciążone i nasze zgłoszenie oczekuje w kolejce.
Aplikacja "991 Assistant"
PGE Dystrybucja, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom odbiorców, stworzyła aplikację „991 Assistant” dzięki której skutecznie i bez wysiłku można zgłosić problemy z zasilaniem pod podanym adresem. Dzięki narzędziu można także pozyskać informację dotyczącą planowanych wyłączeń spowodowanych przez pobliskie prace eksploatacyjne oraz przewidywany czas przywrócenia zasilania.
Aplikacja jest bezpłatna, a jej obsługa jest intuicyjna. Po przejściu rejestracji, użytkownik może wskazać kilka adresów, by śledzić ciągłość dostaw energii elektrycznej nie tylko u siebie w domu, ale także w innych lokalizacjach, np. u starszych członków rodziny. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie, ponieważ brak zasilania można zgłosić znajdując się nawet poza miejscem zamieszkania.
Energetycy zachęcają do korzystania z tej formy kontaktu – dane z aplikacji są agregowane w bazach i trafiają bezpośrednio do odpowiednich służb.
Jak korzystać z aplikacji? To proste! Sprawdź:
https://www.youtube.com/watch?v=E_QXoIYTfko
Napisz komentarz
Komentarze