Przebudowa drogi powiatowej nr 2055W ruszyła w ubiegłym roku. Stworzenie nowej trasy dla rowerów i pieszych trwało do wiosny. Zakres robót obejmował m.in.: roboty przygotowawcze, ziemne, podbudowę, położenie nawierzchni z betonowej kostki brukowej grubości 8 cm, oznakowanie poziome grubowarstwowe ścieżki i roboty wykończeniowe. Inwestycja, której koszt wyniósł 334 tys. 39 zł, została zrealizowana dzięki zaangażowaniu Starostwa Powiatowego w Łosicach, Miasta i Gminy Łosice oraz Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Lokalne władze przekazały na ten cel 37 tys. 167 zł, a powiat dołożył do tej sumy kolejne 37 tys. 168 zł. Dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg wyniosło 259 tys. 703 zł.
28 marca w Łosicach miało miejsce otwarcie ścieżki przy ulicy Leśnej. Wydarzenie zgromadziło grono zainteresowanych, wśród których znalazł się burmistrz miasta i gminy Łosice Mariusz Kucewicz oraz przedstawiciele UMiG Łosice, Starostwa Powiatowego w Łosicach, wykonawcy inwestycji oraz inspektor nadzorujący realizację projektu.
Nie każdy jest jednak zadowolony z nowej trasy. W sieci pojawiło się wiele krytycznych głosów ze strony miłośników jednośladów, którzy wytykają realizatorom zadania złe wykonanie i nazywają inwestycję fuszerką. Twierdzą, że droga z kostki brukowej za kilka lat będzie krzywa. "Kolejna śmieszka antyrowerowa w mazowieckich małych miejscowościach" – oburza się cyklistka z Mazowsza.
"To coś powinno być oznaczone wyłącznie jako chodnik z dopuszczonym ruchem rowerowym, bo nie spełnia standardów dróg rowerowych. Nawierzchnia z kostki i i mieszanie ruchu rowerowego z pieszym" – dodaje oburzona.
"W gminie Łosice czas się chyba zatrzymał. Mamy rok 2024, a inwestycja wykonana w standardzie rodem z lat 90. Tak to jest, jak za wydawanie publicznych pieniędzy biorą się ludzie, którzy rowery widzieli ostatnio na obrazku w szkole podstawowej" – pisze jeden z rowerzystów, a inny odsyła „otwierających” trasę, do lektury standardów infrastruktury rowerowej i koncepcji tras rowerowych województwa, przyjętej przez zarząd województwa mazowieckiego.
"Ciąg pieszo-rowerowy z kostki zamiast z asfaltu, brak ciągłości na wjazdach bramowych, brak zachowanej skrajni jezdni od ciągu pieszo-rowerowego, zaniżana niweleta na wjazdach bramowych" – wymienia błędy w budowie nowej trasy organizacja „Bractwo Rowerowe”.
Co na to gmina? – Wszystkie państwa sugestie przekażemy do zarządcy drogi tj. Starostwa Powiatowego w Łosicach – odpowiadają urzędnicy.
Czytaj też:
Napisz komentarz
Komentarze