Jak przekazuje nauczycielka Małgorzata Trębicka-Żuk z Zespołu Szkół im. Wł. St. Reymonta w Małaszewiczach, celem pierwszej wyprawy było centrum miejscowości Leptokaria.
– Niemalże codzienne wyjazdy do greckiej szkoły P.EPA.L w miejscowości Katerini umożliwiały doskonalenie lingwistyczno-komunikacyjnych umiejętności. Znajomość języków obcych – angielskiego i greckiego szlifowano także w trakcie wyjazdów kulturowych. Oprócz najbliższych okolic uczniowie i opiekunowie mieli okazję zawitać do Palaios Panteleimonas, czyli Starego Panteleimonu, na ruiny zamku w Platamonas oraz do samej miejscowości Platamonas. W ramach dłuższych wyjazdów zwiedzili wyspę Skiathos, na którą dotarli podczas rejsu statkiem oraz Meteory, czyli bizantyjskie klasztory – przekazuje Małgorzata Trębicka-Żuk.
Dodaje, że uczniowie odwiedzili także Litochoro i wąwóz Enipeas oraz drugie co do wielkości miasto Grecji – Thessaloniki. Tutaj w ramach miejskiej gry i zadania związanego z nakręceniem filmu – szlifowali swoje umiejętności komunikacyjne oraz poznawali kulturę i greckie zwyczaje. Wszystko po to, aby jak najefektywniej wykorzystać czas tego językowo-kulturowego wyjazdu.
Przekazuje też, że w czasie, gdy uczniowie mieli zajęcia w greckiej szkole P.EPA.L, dwóch nauczycieli szkoliło się w zakresie metody CLIL i innowacyjnych narzędzi cyfrowych wykorzystujących język angielski w nauczaniu. – Nie zabrakło także czasu chwile relaksu na plaży oraz na spacery brzegiem morza – zauważa Małgorzata Trębicka-Żuk.
Podczas ostatniego pożegnalnego spotkania uczestnicy wyjazdu podzielili się swoimi refleksjami i odebrali certyfikaty, które oficjalnie wręczyła im dyrektor szkoły przyjmującej.
– Dzięki takim wyjazdom młodzież szkoli umiejętności lingwistyczne, przełamuje bariery kulturowe, odważniej patrzy w przyszłość oraz poszerza horyzonty – na czym szczególnie zależy dyrekcji i pracownikom Zespołu Szkół im. Wł. St. Reymonta w Małaszewiczach – mówi Małgorzata Trębicka-Żuk.
Napisz komentarz
Komentarze