Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 22 listopada 2024 01:39
Reklama
Reklama Baner reklamowy - warsztat samochodowy - pogotowie

Wyniki egzaminu ósmoklasisty

Opublikowano wyniki egzaminu ósmoklasisty. Uczniowie zdawali egzaminy z języka polskiego, matematyki i jednego z języków obcych, najczęściej z j. angielskiego. Sprawdzianu kończącego szkołę podstawową nie można było nie zdać, ale jego wynik decyduje o przyjęciu do szkoły średniej, więc im wyższy wynik, tym większe szanse na naukę w prestiżowym liceum czy technikum.
Wyniki egzaminu ósmoklasisty

Autor: pixabay.com/zdjęcie poglądowe

W skali ogólnopolskiej wyniki prezentują się następująco: język polski - 61 proc., matematyka - 52 proc., a język angielski 66 proc. W skali województwa lubelskiego: j. polski - 63,14 proc. (wyżej niż średnia krajowa), matematyka - 50,71 proc. i j. angielski - 63,66 proc. Według danych Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w całej Polsce do egzaminu przystąpiło 220 900 uczniów, w tym 11 300 uczniów z Ukrainy, a w woj. lubelskim 11 080 uczniów, w tym 295 z Ukrainy.  

W Białej Podlaskiej najlepiej wypadli uczniowie Niepublicznej Szkoły Podstawowej im. Janusza Korczaka. W tejże szkole egzamin zdawało 14 osób, które osiągnęły średni wynik z j. angielskiego 81 proc. Egzamin z j. polskiego zdawało 11 osób, osiągnęły średni wynik 72 proc. Egzamin z matematyki zdawało 11 osób, uzyskując średni wynik 63.27 proc. 

Najsłabiej zaprezentowali się uczniowie Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 5 im. Jana Kochanowskiego w  Białej Podlaskiej. Egzamin z j. angielskiego zdawało 37 osób, osiągnęły średni wyniki 49.65 proc. Egzamin z j. polskiego zdawało 37 osób, osiągnęły średni wynik 53,78 proc. Egzamin z matematyki zdawało 37 osób, uzyskując średni wynik 27,68 proc. 

W Społecznej Szkole Podstawowej im. Henryka Sienkiewicza w Białej Podlaskiej egzamin zdawało 19 osób, z j. angielskiego osiągnęły średni wynik 56,21 proc., z j. polskiego egzamin zdawało 22 osoby, które osiągnęły średni wynik 54,50 proc. Egzamin z matematyki zdawały 22 osoby, osiągnęły średni wynik 49,64 proc. 

W Szkole Podstawowej nr 9 im. Św. Jadwigi Królowej w Białej Podlaskiej egzamin zdawało 48 osób, osiągnęły średni wynik z j. angielskiego 70,83 proc. Egzamin z j. polskiego zdawało 49 osób, osiągnęły średni wynik 61,39 proc. Egzamin z matematyki zdawało 49 osób, osiągnęły średni wynik 50,94 proc. 

W Szkole Podstawowej nr 3 im. Marii Konopnickiej w Białej Podlaskiej egzamin zdawało 47 osób, uczniowie osiągnęli średni wynik 61,47 proc. Egzamin z j. polskiego zdawało 47 osób, osiągnęły średni wynik 64,06 proc. Egzamin z matematyki zdawało 47 osób, ze średnim wynikiem 45,28 proc. 

W Szkole Podstawowej nr 2 im. Bohaterskich Lotników w Białej Podlaskiej zdawało egzamin 37 osób, które osiągnęły średni wynik z j. angielskiego 66, 89 proc. Egzamin z j. polskiego zdawało 38 osób, osiągnęły średni wynik 61,45 proc. Egzamin z matematyki zdawało 38 osób, które osiągnęły średni wynik 51,26 proc. 

W Szkole Podstawowej nr 4 im. Kornela Makuszyńskiego w Białej Podlaskiej egzamin zdawało 27 osób, z j. angielskiego otrzymali średni wynik 48,11 proc. Egzamin z j. polskiego zdawało 28 osób, osiągnęły średni wynik 45,50 proc. Egzamin z matematyki zdawało 28 osób, uzyskały średni wynik 38,14 proc. 

W Szkole Podstawowej nr 6 w Białej Podlaskiej zdawało egzamin 29 osób, osiągnęły średni wynik z j. angielskiego 58,03 proc. Egzamin z j. polskiego zdawało 30 osób, osiągnęły średni wynik 51,83 proc. Egzamin z matematyki zdawało 30 osób, uzyskały średni wynik 41,33 proc. 

Wyniki w powiecie bialskim

W powiecie bialskim egzamin z matematyki zdali najlepiej uczniowie szkół w gminie Wisznice (54,42 proc.), z kolei najgorzej wypadli uczniowie gminy Tuczna z wynikiem 29,71 proc.  

W gminie Wisznice egzamin z matematyki zdawało 38 osób, które z tego przedmiotu uzyskały średni wynik 54,42 proc., z kolei z j. polskiego osiągnęły średni wynik wynoszący 59,16 proc. Z j. angielskiego uczniowie uzyskali średni wynik 59,83 proc. 

W Międzyrzecu Podlaskim egzamin z matematyki zdawało 74 osoby, uzyskało średni wynik 46,70, z j. polskiego średni wynik wyniósł 54.19, z kolei z j. angielskiego uzyskali średni wynik 64,96 proc. 

W Terespolu egzamin z matematyki zdawało 38 osób, osiągnęły średni wynik 41,79 proc., z j. polskiego osiągnęły średni wynik 57,82 proc. Natomiast z j. angielskiego uzyskali średni wynik 58,50 proc.   

W gminie wiejskiej Biała Podlaska egzamin z matematyki zdawało 48 osób, które osiągnęły średni wynik 51,67 proc., z j. polskiego osiągnęły średni wynik 62,50 proc. Z j. angielskiego średni wynik wynosi 58,48 proc.  

W gminie Drelów egzamin zdawało 18 osób, z matematyki osiągnęły średni wynik 47,56, z j. polskiego osiągnęły średni wynik 58,56 proc. Z j. angielskiego uczniowie osiągnęli średni wynik 64,78 proc. 

W gminie Janów Podlaski egzamin zdawało 26 osób, z matematyki osiągnęło średni wynik 37,23 proc. Z kolei z j. polskiego uczniowie osiągnęli średni wynik 50,50 proc. Natomiast z j. angielskiego uczniowie uzyskali średni wynik 46,81 proc. 

W gminie Kodeń egzamin zdawało 14 osób, które osiągnęły średni wynik z matematyki 42,29 proc. Natomiast z j. polskiego miały średni wynik 55,64 proc. Z kolei z j. angielskiego osiągnęli średni wynik 66,71 proc. 

W gminie Konstantynów egzamin zdawały 22 osoby, które osiągnęły średni wynik z matematyki 45,64 proc. Z j. polskiego osiągnęły średni wynik 53,50 proc. Z j. angielskiego uczniowie osiągnęli średni wynik 49,73 proc. 

W gminie Leśna Podlaska egzamin zdawało 13 osób, które z matematyki osiągnęły średni wynik 52,92 proc. Z j. polskiego uzyskały średni wynik 57,23. Z j. angielskiego uczniowie osiągnęli średni wynik 59,08 proc. 

Lepiej wypadł angielski niż matematyka

W gminie Łomazy egzamin zdawało 17 osób, które osiągnęły średni wynik z matematyki 40,71 proc. Z kolei z j. polskiego osiągnęły średni wynik 43,82 proc. Z j. angielskiego uczniowie osiągnęli średni wynik 56,13 proc. 

W gminie wiejskiej Międzyrzec Podlaski egzamin zdawało 78 osób, osiągnęły z matematyki średni wynik 43,38 proc. Natomiast z j. polskiego osiągnęły średni wynik 59, 10 proc., z kolei z języka angielskiego uzyskały średni wynik 49,51 proc. 

W gminie Piszczac egzamin zdawało 49 osób, z matematyki osiągnęły średni wynik 43.18 proc., z języka polskiego uzyskały średni wynik 62,98 proc. Z j. angielskiego uczniowie uzyskali średni wynik 62,83 proc. 

W gminie Rokitno egzamin z matematyki zdawało 11 osób, uzyskały średni wynik 42,55 proc. Wynik średni z języka polskiego wyniósł 56,91 proc.  Z j. angielskiego uczniowie uzyskali średni wynik 60,45 proc. 

W gminie Rossosz egzamin zdawało z matematyki 11 osób, osiągnęły średni wynik 32,73 proc. Z kolei z języka polskiego średni wynik to 63,36 proc. Z j. angielskiego uczniowie uzyskali średni wynik 61,88 proc. 

W gminie Sławatycze egzamin z matematyki zdawało 14 osób, uzyskały z tego przedmiotu średni wynik 31.14 proc., z j. polskiego uczniowie osiągnęli średni wynik 51,07 proc. Z j. angielskiego uczniowie uzyskali średni wynik 50,54 proc.  

 W gminie Sosnówka egzamin z matematyki zdawało 15 osób, osiągnęły średni wynik 37,33 proc. Z kolei z j. polskiego uczniowie uzyskali wynik 58,80 proc. Z j. angielskiego uczniowie uzyskali średni wynik 55,50 proc. 

  W gminie wiejskiej Terespol egzamin z matematyki zdawało 17 osób, które uzyskały średni wynik 40,94 proc, z j. polskiego uczniowie uzyskali średni wynik 60,12 proc. Z j. angielskiego uczniowie uzyskali średni wynik 66,23 proc. 

W gminie Tuczna egzamin z matematyki zdawało 7 osób, które osiągnęły wynik 29,71 proc., z języka polskiego uczniowie uzyskali średni wynik 31,29 proc. Z j. angielskiego uczniowie uzyskali średni wynik 48,71 proc. 

W gminie Zalesie egzamin z matematyki zdawało 20 osób, które uzyskały wynik 45,60 proc., natomiast z j. polskiego uczniowie ósmych klas osiągnęli wynik z języka polskiego 74,95 proc. Z j. angielskiego uczniowie uzyskali średni wynik 62 proc. 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: chyży rójTreść komentarza: niech najpierw szczepią psy i koty będąnce w niewoli w miescie,Dodatkowo właściciele nie sprzątają po swoich niewolnikach,Postawić strażnika miejskiego i niech wali mandaty,od tego jest.Data dodania komentarza: 21.11.2024, 10:57Źródło komentarza: Wścieklizna w natarciu. Wykryto ją u domowego psa i krowyAutor komentarza: chyży rójTreść komentarza: a to dlatego,bo trzeba używać i rozumu a im zabrakloData dodania komentarza: 21.11.2024, 10:48Źródło komentarza: Kierowała po alkoholu. Uderzyła w busaAutor komentarza: AndrzejTreść komentarza: Ja na temat specjalności.Byłem w wojsku 40 lat wstecz, na szkole młodszych specalistów i po niej zostałem dowódcą obsługi R-140 M.Myślałem że nie ma już tej specjalności,a to dlatego że taka radiostacja,tzn,anteny nadawcze wysyłają w eter tyle energii,że każdy może szybciutko zlokalizowac miejsce.Nawet wtedy,w latach 80 mówiono nam że każda rsdt.dużej mocy to ,,świeci jak zimny ogień odpalony z zupełnej ciemności'.Oczywiście były na radiostacji urządzenia do pracy zdalnej,chyba z odległości do 150m,ale nigdy tego nie ćwiczyliśmy.Więc jestem bardzo zdziwiony,że wojsko ciągle szkoli ludzi z alfabetu Morsa,jest to przestarzałe,przy dzisiejszej cyfryzacji.Data dodania komentarza: 21.11.2024, 10:33Źródło komentarza: Mistrz MMA w szeregach terytorialsów. To międzyrzeczaninAutor komentarza: BartekTreść komentarza: Nie sposób nie dostrzec emocji, jakie towarzyszą Twojej wypowiedzi, ale wydaje mi się, że przedstawiasz rzeczywistość w sposób nazbyt uproszczony i jednowymiarowy. Oczywiście, dorosłość wymaga odpowiedzialności, a założenie rodziny jest jej istotnym elementem, ale przecież nie jest to jedyna definicja dojrzałości czy wartości człowieka. To, że ktoś nie ma jeszcze rodziny, nie oznacza, że jego opinie na temat patriotyzmu, obronności czy poświęcenia nie mają znaczenia. Twoja krytyka młodych ludzi, którzy mówią o wojnie czy bohaterstwie, opiera się na założeniu, że każdy, kto nie doświadczył wojny, idealizuje ją i traktuje jako romantyczną przygodę. To spore uogólnienie. Faktycznie, są osoby, które mogą nie rozumieć w pełni, czym jest wojna, ale równie dobrze można powiedzieć, że ktoś, kto nigdy nie służył w wojsku, może mieć bardzo realistyczne i świadome podejście do tych spraw. Nie jest to czarno-białe. Co więcej, podkreślasz, że polska tradycja heroizmu, którą wiążesz z upadkiem I i II Rzeczypospolitej, jest przyczyną problemów naszego kraju. Nie sposób jednak nie dostrzec, że właśnie ta tradycja dała nam bohaterów, którzy walczyli o niepodległość i wolność – nie tylko w zbrojnych konfliktach, ale też w codziennej pracy, działalności politycznej i społecznej. Zgadzam się, że wojna to koszmar – brud, smród, krew i cierpienie. Nikt, kto naprawdę rozumie jej naturę, nie traktuje jej jako romantycznej przygody. Ale czy oznacza to, że nie powinniśmy o niej rozmawiać, przygotowywać się do obrony kraju, czy doceniać poświęcenia tych, którzy byli gotowi walczyć za swoje ideały? Krytyka młodych, którzy szukają swojego miejsca w tradycji wojskowej czy patriotycznej, wydaje się nieco niesprawiedliwa. To nie znaczy, że są naiwni – być może po prostu szukają sensu, który jest głęboko zakorzeniony w naszej historii i kulturze. Ostatecznie, odwaga i odpowiedzialność nie mają jednej definicji. Można być odpowiedzialnym i odważnym w rodzinie, ale również w służbie publicznej, w wojsku, czy po prostu w codziennym życiu. Każdy etap życia ma swoje wyzwania i nie powinniśmy deprecjonować jednych wyborów na rzecz innych.Data dodania komentarza: 21.11.2024, 09:01Źródło komentarza: Mistrz MMA w szeregach terytorialsów. To międzyrzeczaninAutor komentarza: chyży rójTreść komentarza: "dlatego, że", nieuku, zapamiętaj. Nie ma żadnego "dlatego, bo".Data dodania komentarza: 21.11.2024, 08:45Źródło komentarza: Kierowała po alkoholu. Uderzyła w busa
Reklama
Reklama