Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przy okazji zakończenia robót na dwóch odcinkach A2 miedzy Mińskiem Mazowieckim a Siedlcami przekazała nowe informacje dotyczące postępu prac w innych punktach budowanej trasy. - Na odcinku A2 Swory – Biała Podlaska w toku są roboty wykończeniowe, montaż barier energochłonnych, roboty odwodnieniowe, brukarskie i humusowanie. Prowadzone są też prace związane z budową Obwodu Utrzymania Drogi – informuje GDDKiA. Tu zaawansowanie prac ocenia na 93 proc. Jak informuje inwestor prace na tym odcinku mają się zakończyć do końca tego miesiąca. Tak mówią zapisy aneksu podpisanego przez GDDKiA z wykonawcą, wydłużające czas na ukończenie robót dla odcinka Swory – Biała Podlaska z terminem do końca sierpnia.
Między Siedlcami a Białą
Odcinek A2 w okolicach Białej Podlaskiej jest najszybciej realizowanym z czterech między Siedlcami a Białą. Na odcinku Siedlce Południowe – Malinowiec prace wykonane są w 49 proc., od Malinowca do Łukowiska wykonano plan w 39 proc. a na trasie Łukowisko – Swory w 27 proc. - Zaawansowanie na każdym z odcinków jest różne. Wynika ono między innymi z terminu uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) – wyjaśnia GDDKiA i prezentuje postępy robót: - Od węzła Siedlce Południe do Swor, wykonawcy realizują prace drogowe związane z układaniem warstw konstrukcji drogi. Prowadzone są roboty przy obiektach mostowych, przebudowywana jest infrastruktura podziemna kolidująca z przebiegiem drogi.
Terminy zakończenia prac na tych odcinkach nie muszą być jednak takie, jak wynika z umów, bo jak informuje GDDKiA wykonawcy złożyli roszczenia. - Oczekują wydłużenia czasu na ukończenie prac lub dodatkowych środków finansowych. Jako powód podają przede wszystkim długotrwałą procedurę uzyskania decyzji ZRID. Terminy wynikające z podpisanych umów mogą zostać przesunięte w sytuacji, gdy wykonawca uzasadni, że w czasie realizacji umowy nastąpiły okoliczności, na które nie miał wpływu, a uniemożliwiły mu one prowadzenie robót – wyjaśnia GDDKiA.
Co z trasą do granicy?
Tymczasem trwają prace projektowe odcinków A2 od Białej Podlaskie do granicy z Białorusią. To trzy odcinki o łącznej długości 32 kilometrów. – Dla odcinków Biała Podlaska – Kijowiec oraz Kijowiec – Dobryń odcinków prowadzone jest postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji ZRID przez wojewodę lubelskiego – informuje GDDKiA.
W obu przypadkach swoje prace nad dokumentacją wykonuje obecnie Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Lublinie. - Na odcinku Biała Podlaska – Kijowiec RDOŚ analizuje raporty środowiskowe w ramach ponownej oceny oddziaływania drogi na środowisko. Na odcinku Kijowiec – Dobryń RDOŚ zakończyła analizę i oczekujemy na przeprowadzenie przez wojewodę lubelskiego konsultacji społecznych przed wydaniem decyzji ZRID – relacjonuje inwestor. Zdaniem GDDKiA pod koniec tego roku mogą zostać ogłoszone przetargi na realizację tych dwóch odcinków.
Pozostaje ostatni z Dobrynia odo Kukuryk. To zaledwie 6.8 km trasy. - Prace związane z trzecim odcinkiem zależne są od unormowania sytuacji geopolitycznej z Białorusią – brzmi informacja GDDKiA w kwestii prac na tym odcinku planowanym pod A2.
Napisz komentarz
Komentarze