Budowa autostrady w okolicach Białej Podlaskiej jest coraz bardziej zaawansowana. Miasto musi jednak zadbać o odpowiednie skomunikowanie z trasą szybkiego ruchu. W tegorocznym budżecie zabezpieczyło pieniądze na dokumentację projektową związaną z rozbudową wiaduktu nad dk nr 2 w ciągu ul. Janowskiej. Modernizacja tego rozjazdu jest niezbędna w perspektywie połączenia miasta z A2.
Jak informował na początku roku prezydent Michał Litwiniuk: - Już w 2022 r. przedstawiliśmy GDDKiA w Warszawie i marszałkowskiemu Zarządowi Dróg Wojewódzkich konieczność rozbudowy wiaduktu nad drogą krajową nr 2 i drogi wojewódzkiej nr 811, by zwiększyć bezpieczeństwo i płynność ruchu w kierunku autostrady do węzła Biała Podlaska w Ciciborze.
Wiążących decyzji w tym przedmiocie widać jednak nie było. W styczniu tego roku, na temat połączenia miasta z budowaną autostradą władze Białej Podlaskiej rozmawiały w nowo powołanym wówczas wojewodą lubelskim, Krzysztofem Komorskim. Wówczas otrzymały zapewnienie o poparciu w strukturach rządowych koncepcji miasta w kwestii rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 811 do 2 jezdni, każdej o 2 pasach ruchu.
O ile przebudowa wiaduktu na Janowskiej będzie inwestycją miasta, o tyle przebudowa drogi dojazdowej z wiaduktu do węzła autostradowego Cicibór wymaga współpracy z marszałkiem. Bo chodzi o prace w pasie drogi wojewódzkiej 811.
– Zawieramy właśnie porozumienie z marszałkiem Jarosławem Stawiarskim o wspólnym projektowaniu tej inwestycji w formule dwupasmowej z przebudową wiaduktu likwidującą kolizyjne skrzyżowania tak, byśmy mieli szerokie, płynne skomunikowanie miasta z autostradą – poinformował w ostatnich tygodniach prezydent Michał Litwiniuk.
Co zakłada zawarte porozumienie w ramach przedsięwzięcia „Rozbudowa dróg wojewódzkich Nr 811 i Nr 812 na odcinku od węzła autostrady A2 Biała Podlaska (w miejscowości Cicibór Duży) do ul. Jana III Sobieskiego w Białej Podlaskiej wraz z rozbudową węzła z drogą krajową Nr 2 na węzeł bezkolizyjny"?
– Województwo Lubelskie i Miasto Biała Podlaska zawarły umowę partnerską w celu wspólnej realizacji w latach 2024–2026 opracowania dokumentacji projektowej na realizację zadania. Strony zobowiązały się do wspólnego przygotowania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie dokumentacji projektowej zadania, z tym że zamawiającym upoważnionym do przeprowadzenia postępowania i udzielenia zamówienia będzie Gmina Miejska Biała Podlaska – informuje Anna Nycz, podinspektor ds. obsługi medialnej w kancelarii marszałka województwa lubelskiego.
Zawarte porozumienie pozwala miastu przeprowadzić postępowanie przetargowe na sporządzenie dokumentacji projektowej na całym odcinku planowanej do przebudowy trasy i podpisanie umowy z wykonawcą. – Ustalono, że podmiotem wyznaczonym do współpracy w imieniu Województwa Lubelskiego w zakresie koordynacji działań związanych z realizacją zadania oraz ustaleń technicznych będzie Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie. Zadanie będzie realizowane z podziałem na odcinki poza granicami administracyjnymi miasta Biała Podlaska i w granicach administracyjnych miasta Biała Podlaska – dodaje Anna Nycz.
Porozumienie nie odnosi się natomiast do współpracy przy samej realizacji inwestycji, już po jej zaplanowaniu.
– Realizacja prac budowlanych w zakresie objętym projektem będzie przedmiotem odrębnych postępowań i uzgodnień między stronami – wyjaśnia przedstawicielka urzędu marszałkowskiego.
Napisz komentarz
Komentarze