Łukowscy policjanci prowadzą postępowanie w sprawie oszustwa, którego ofiarą mógł paść 22-latek z gminy Stanin.
– Młody mężczyzna mówił, że przeglądając swoje konto w wysyłkowym sklepie internetowym, zauważył tam złożone poprzedniego dnia zamówienie. Zdziwiony stwierdził, że paczka z zakupami o wartości prawie 4 tysięcy złotych została wysłana do odbioru w jednej z lubelskich placówek sieci handlowej. Oczywiście płatność za zakupy nie została zrealizowana, wskazany był odroczony na 30 dni termin zapłaty. Niewątpliwie wysyłkowy sklep internetowy domagałby się prawie 4 tysięcy złotych od 22-latka – relacjonuje oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Łukowie, asp. szt. Marcin Józwik.
Na szczęście młodzieniec bardzo szybko zareagował na próbę oszustwa, skontaktował się z konsultantem i blokując swoje konto, uniemożliwił też odbiór paczki w placówce sieci handlowej. Później o próbie oszustwa zawiadomił policjantów.
– Przypominamy, że jedną z podstawowych zasad, jakich należy przestrzegać, aby zabezpieczyć swoje dane, jest używanie jakościowych haseł (składających się z małych i wielkich liter, cyfr i znaków specjalnych, o długości powyżej 8-10 znaków)! Nie należy stosować haseł domyślnych, ani posługiwać się jednym hasłem do wielu programów i portali. Warto również zmieniać je co pewien czas, zwłaszcza po wykryciu przez program antywirusowy złośliwego oprogramowania. Nie należy zapisywać haseł i pinów w nieszyfrowanych plikach tekstowych na twardym dysku – przypomina asp. szt. Marcin Józwik.
Napisz komentarz
Komentarze