Wyniki badania, które przeprowadził Kondo&Partners Consulting, znalazły się w lutowym raporcie „Fashion&Brands: Polska Perspektywa”. Na profilu Martina Kosa, dyrektora kreatywnego firmy, czytamy:
„Co jest w środku? Wnioski z badania 1000 polskich konsumentów. 37 stron kluczowych ustaleń i komentarzy ekspertów. Ocena 40 marek modowych – polskich i międzynarodowych”.
Co wynika z tego raportu?
Że najczęściej kupowaliśmy ubrania marek, które dobrze znamy. W TOP 10 znalazły się:
- Sinsay – 30 proc. respondentów wskazało tę markę,
- H&M – 26 proc.,
- 4F – 20 proc.,
- Reserved – 20 proc.
- Nike – 18 proc.,
- Zara – 17 proc.,
- C&A – 13 proc.,
- Decathlon – 12 proc.,
- Adidas – 11 proc.,
- Shein – 10 proc.
Co ciekawe, w pierwszej czwórce są aż trzy polskie marki: Sinsay, Reserved i 4F. To pokazuje, że polscy producenci mogą z powodzeniem konkurować z firmami zagranicznymi.
Ekologia ma niewielki wpływ na decyzje kupujących
Co decyduje o tym, że Polacy kupują odzież tych marek? Według badania największy wpływ na nasze decyzje mają:
- cena – 26 proc.,
- jakość – 21 proc.,
- trwałość – 18 proc.
Zaskakujące jest to, że ekologia i reputacja marki mają dla kupujących minimalne znaczenie. Potwierdzeniem tego stanu rzeczy jest to, że niewielu respondentów potrafiło wskazać ekologiczne marki odzieżowe. A to znaczy, że zainteresowania tym tematem jest niewielkie.
Czytaj też:
Napisz komentarz
Komentarze