Pozostały już tylko lotnicze wspomnienia i ogromny żal za tym, co dziś niszczeje
Przedstawiciele polskiego lotnictwa cywilnego, wojskowego oraz przemysłu lotniczego w niedzielę 28 sierpnia obchodzili swoje święto. Również w Białej Podlaskiej, która swego czasu słynęła z największego lądowiska w Europie. Nadarzyła się znakomita okazja, by moc zapoznać się z lotniczymi tradycjami naszego regionu.
Święto zainaugurowała wystawa fotografii Mirosława Bajkowskiego "Ptaki naszych czasów", a już od godz. 16 w hangarze na lotnisku można było obejrzeć sprzęt lotniczy. Do dyspozycji zwiedzających oddano samoloty oraz szybowce. Przygotowano też filmowe prezentacje samolotu PWS-26, można było dowiedzieć się jak działają systemy bezzałogowe, gościom zaprezentował się także klub BB Aero.
– Aktualnie szkolimy pilotów w akrobacji szybowcowej, w specjalnie wyznaczonej do tego strefie. To 5400 stóp. Wcześniej było bardzo dużo spraw związanych z przepisami, przez co formalnie szkolenia mogliśmy rozpocząć dopiero w styczniu. Biała Podlaska to jedyne lotnisko w Europie, gdzie możemy ćwiczyć. Powoli się zadomawiamy, ale mamy problem z ludźmi przechodzącymi przez pas – mówi Marian Fijołek, właściciel BB Aero
Czasy świetności lotniska wspominają byli już piloci. – Z bialskim pułkiem byłem związany od samego początku. Dziś żal tego tego jeszcze niedawno przepięknego i bogatego lotniska, które tak się zmarnowało, że przykro o tym mówić. Mogły na nim lądować wszystkie typy samolotów – mówi Mikołaj Juchimow, były pilot. I dodaje, że mieszkańcy byli bardzo zadowoleni z istnienia jednostki i całe miasto żyło lotniskiem. - Myśmy także żyli z miastem i była to bardzo przyjemna asymilacja – wspomina z rozrzewnieniem.
Również Andrzej Ławnik, który latał od 1978 do 1994 roku, z łezką w oku wspomina dawne czasy – Było wspaniale. By odreagować, pod koniec tygodnia często robiliśmy spotkania towarzyskie. Istniał pewien kolektyw. Szkoda, że to lotnisko upadło – mówi.
Bialskie lotnisko to przez wiele lat 61. Lotniczy Pułk Szkolno-Bojowy, sformowany w 1958 roku. Składał się z dowództwa i sztabu, dwóch eskadr lotniczych, a także dywizjonu technicznego. Jednostka zakończyła działalność 31 grudnia 2000 roku. W końcowym stadium funkcjonowania szkoliła pilotów śmigłowców.
Święto zainaugurowała wystawa fotografii Mirosława Bajkowskiego "Ptaki naszych czasów", a już od godz. 16 w hangarze na lotnisku można było obejrzeć sprzęt lotniczy. Do dyspozycji zwiedzających oddano samoloty oraz szybowce. Przygotowano też filmowe prezentacje samolotu PWS-26, można było dowiedzieć się jak działają systemy bezzałogowe, gościom zaprezentował się także klub BB Aero.
– Aktualnie szkolimy pilotów w akrobacji szybowcowej, w specjalnie wyznaczonej do tego strefie. To 5400 stóp. Wcześniej było bardzo dużo spraw związanych z przepisami, przez co formalnie szkolenia mogliśmy rozpocząć dopiero w styczniu. Biała Podlaska to jedyne lotnisko w Europie, gdzie możemy ćwiczyć. Powoli się zadomawiamy, ale mamy problem z ludźmi przechodzącymi przez pas – mówi Marian Fijołek, właściciel BB Aero
Czasy świetności lotniska wspominają byli już piloci. – Z bialskim pułkiem byłem związany od samego początku. Dziś żal tego tego jeszcze niedawno przepięknego i bogatego lotniska, które tak się zmarnowało, że przykro o tym mówić. Mogły na nim lądować wszystkie typy samolotów – mówi Mikołaj Juchimow, były pilot. I dodaje, że mieszkańcy byli bardzo zadowoleni z istnienia jednostki i całe miasto żyło lotniskiem. - Myśmy także żyli z miastem i była to bardzo przyjemna asymilacja – wspomina z rozrzewnieniem.
Również Andrzej Ławnik, który latał od 1978 do 1994 roku, z łezką w oku wspomina dawne czasy – Było wspaniale. By odreagować, pod koniec tygodnia często robiliśmy spotkania towarzyskie. Istniał pewien kolektyw. Szkoda, że to lotnisko upadło – mówi.
Bialskie lotnisko to przez wiele lat 61. Lotniczy Pułk Szkolno-Bojowy, sformowany w 1958 roku. Składał się z dowództwa i sztabu, dwóch eskadr lotniczych, a także dywizjonu technicznego. Jednostka zakończyła działalność 31 grudnia 2000 roku. W końcowym stadium funkcjonowania szkoliła pilotów śmigłowców.
Reklama
Napisz komentarz
Komentarze