Projekt zakłada większą ochronę pieszego. Będzie on miał pierwszeństwo już przed wejściem na pasy, a nie dopiero na przejściu, jak dotychczas. Kierowca będzie miał obowiązek zachowania szczególnej ostrożności i dostosowania prędkości tak, aby nie narażać pieszego, który zamierza przejść przejść przez jezdnię. Przepis nie będzie dotyczył tramwajów. Nowe przepisy mówią też, że pieszy nie będzie mógł korzystać z telefonu komórkowego oraz innych urządzeń upośledzających percepcję wzrokową, przechodząc po pasach przez jezdnię lub torowisko.
Kolejna zmiana dotyczy zrównania maksymalnej prędkości w obszarze zabudowanym, która ma wynosić 50 km/h przez całą dobę. Zmiany dotyczą też odległości między pojazdami na autostradach i drogach ekspresowych. Projekt przewiduje, że odległość między pojazdami ma wynosić połowę prędkości, z jaką porusza się pojazd wyrażoną w metrach. Przykładowo, przy prędkości wynoszącej 100 km/h odległość powinna wynosić 50 m od pojazdu poprzedzającego. (...)
Cały artykuł przeczytacie w papierowym i elektronicznym wydaniu Słowa Podlasia, z 1 grudnia
Napisz komentarz
Komentarze