– Inwestycja realizowana będzie na terenie powiatu bialskiego w gminach: Piszczac, Terespol oraz Zalesie. Przedsięwzięcie zlokalizowane jest w obrębie przejścia granicznego Terespol – Brześć i obejmuje swoim zasięgiem m.in. stacje kolejowe Kobylany, Małaszewicze, Bór, Chotyłów oraz przyległe tory dojazdowe do terminali towarowych. Układ torów kolejowych na terenie rejonu przeładunkowego Małaszewicze pozostanie skomunikowany z siecią kolejową kraju przez linię kolejową nr 2 Warszawa Zachodnia – Terespol – przekazuje Agnieszka Strzępka rzecznik wojewody lubelskiego.
55 par pociągów na dobę
– Przebudowane i zmodernizowane Małaszewicze będą w stanie przyjmować dłuższe pociągi towarowe dla linii szerokotorowych oraz o rozstawie europejskim. Zwiększy się również dopuszczalny nacisk na oś, przy jednoczesnym wzroście prędkości składów, z obecnych 20 do 40 km/h. Nastąpi wzrostu przepustowości Kolejowego Przejścia Granicznego Brześć – Terespol do 55 par pociągów na dobę po torze 1520 mm. – przekazuje Anna Woźniak specjalista ds. komunikacji społecznej Biura Projektów i Rozwoju PKP Cargotor.
(...)
Cały artykuł przeczytacie w papierowym i elektronicznym wydaniu Słowa Podlasia z 19 października
Napisz komentarz
Komentarze