Poseł Dariusz Stefaniuk wskazuje, że PKP Cargo wykonało inwestycję w terminie.
– Przedsięwzięcie rozpoczęło się 2018 r. a zakończyło w 2021 r. Na ten cel wydano ponad 37 mln zł. Inwestycja spowoduje dużo szybszy i lepszy sposób przeładunku, zarówno jeśli chodzi o pociągi jak i samochody ciężarowe. W połączeniu z autostradą, myślę, że to jedna z najważniejszych inwestycji w powiecie bialskim, która została wykonana w ostatnich latach. Rozbudowa portu w Małaszewiczach, to skok cywilizacyjny. Trwają przygotowania do tej inwestycji poprzez projektowanie budowy tunelu w Terespolu. W wyniku realizacji przedsięwzięcia będzie tędy przejeżdżać kilkadziesiąt składów pociągów. W związku z tym pojawi się wiele miejsc pracy. Jeżeli spółka miałabym swoje siedziby na tych terenach, to do samorządów zaczną wpływać też olbrzymie pieniądze z podatków – mówi.
Szansa dla regionu
- Perspektywa rozwoju Małaszewicz jest zależna od kompleksowego rozwiązania połączenia przejścia granicznego Terespol – Brześć, z układem terminali przeładunkowych, plus ważne jest skomunikowanie z przejściem drogowym w Koroszczynie. Istnieje pilna potrzeba opracowania spójnego układu drogowego, by terminal mógł spełniać swoją rolę. Myślę, że koncepcja powstanie jeszcze w pierwszej połowie 2022 r. Szansą rozwojową dla tego regionu, jest suchy port przeładunkowy w Małaszewiczach. Dzięki temu zyska lokalna społeczność i całe województwo lubelskie – zauważa wojewoda lubelski Lech Sprawka.
- Jest to znacząca inwestycja w tym regionie, poprawiliśmy zdolności przeładunkowe, zdolności przechowywania kontenerów. Dzięki temu przedsięwzięciu wzrośnie przepustowość całego Szlaku Jedwabnego. Modernizacja, która odbyła się w związku z rozbudową portu przeładunkowego Małaszewicze, została zrealizowana z funduszy unijnych i własnych spółki – mówi Jacek Rutkowski prezes PKP Cargo Terminale.
Napisz komentarz
Komentarze