Inwestycja realizowana jest dzięki wsparciu z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Późną jesienią ubiegłego roku miasto otrzymało z tego programu 2 944 911,84 zł. Po przeprowadzonych przetargach okazało się, że koszt całkowity wykonania inwestycji drogowej na tym odcinku wyniesie 5,5 mln zł.
Prace podzielono na dwa etapy. Pierwszą część realizuje konsorcjum firm PPHU Transbet z Białej Podlaskiej, za kwotę 1 mln 484 tys. zł. Drugą część przetargu wygrała również bialska firma Tre-Drom i zrealizuje ja za 4 mln 098 tys. zł. Pierwszy etap przebudowy ul. Sidorskiej odbywa się na odcinku do rogatek miasta do ronda z al. Solidarności.
- Przebudowywany odcinek ul. Sidorskiej o długości 1 112 m będzie posiadał dwa pasy ruchu o szerokości po 3,5 m. Przy jezdni po stronie północnej czyli prawej - od Czosnówki, powstanie ścieżka rowerowa o szerokości 2,5 m na odcinku 794 m. Po południowej stronie ulicy powstanie chodnik o szerokości 2 m i długości 246 m. Staną tam też dwa przystanki komunikacji zbiorowej z peronami – informuje Gabriela Kuc-Stefaniuk, rzecznik bialskiego magistratu. - Łącznik między ul. Sidorską a al. Solidarności o długości 176 m będzie posiadał dwa pasy ruchu o szerokości 3 m oraz chodnik o zmiennej szerokości od 1,5 do 2 m. Tutaj też wciąż trwają prace.
Drogowcy kończą kłaść pierwszy pas jezdni na remontowanym odcinku, który przebiega teraz od tzw. "zakrętu śmierci" do łącznika między ul. Sidorską a al. Solidarności. Ruch odbywa się wahadłowo.
Czas na realizację inwestycji określono w ofercie przetargowej na dziewięć miesięcy. Prace rozpoczęły się na początku kwietnia.
Pisaliśmy o tym tutaj: Wahadło na Sidorskiej. Wiemy, na jak długo
Czytaj także: Wojewoda: Naruszono prawo. Burmistrz: To nieistotne
Czytaj też: Przejmująca wystawa bialskiego Piksela w janowskim zamku
Napisz komentarz
Komentarze