21 lipca ruszyło przyjmowanie wniosków do realizacji w ramach budżetu obywatelskiego na rok 2023. To już VII edycja BO w Białej Podlaskiej.
Swoje projekty należy dostarczać w formie papierowej do Urzędu Miasta Biała Podlaska przy ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 3 w godzinach 7:30-17:00 lub za pośrednictwem platformy ePUAP.
Przypomnijmy, na czerwcowej sesji rady miasta Biała Podlaska, radni przegłosowali uchwałę, zmieniającą przepisy, regulujące funkcjonowanie budżetu obywatelskiego. Od tego roku mieszkańcy mogą zgłaszać swoje pomysły w trzech kategoriach. To projekty małe, projekty średnie i projekty duże.
I tak, projekty małe to takie, których łączny koszt realizacji brutto mieści się w kwocie od 20 000 zł do 200 000 zł. Projekty średnie to takie, których łączny koszt realizacji brutto mieści się w kwocie od 200 001 zł do 500 000 zł. Natomiast projekty duże to te, których koszt realizacji brutto mieści się w kwocie od 500 001 zł do 1 000 000 zł. Łącznie w tej edycji BO miasto przeznaczy 2 mln 31 tys. złotych. Jak zapisano w uzasadnieniu uchwały: „ Projekt (...) jest rezultatem wniosków wyciągniętych z realizacji poprzednich edycji, konieczności aktualizacji kwoty budżetu obywatelskiego zgodnie z zapisami ustawy o samorządzie gminnym oraz licznych uwag mieszkańców dotyczących zasad, przejrzystości oraz dostępności procesu przeprowadzania budżetu obywatelskiego(...)”.
CZYTAJ TEŻ: Co z BO na kolejny rok? Zamiast ruszyć, czeka na poprawki
Do realizacji wybrane zostaną jeden projekt duży oraz jeden projekt średni, a za pozostałą kwotę zrealizowane będą najlepsze projekty małe. Projekty małe mogą dotyczyć wszystkich zadań własnych samorządu.
Dla przypomnienia, miasto na realizację wybranych projektów w zeszłym roku przeznaczyło 2 mln 10 tys. złotych. Nabór pomysłów zorganizowany został wtedy w dwóch kategoriach: projekty duże i projekty małe. Projekty małe to te, których koszt mieścił się między 50 tys. zł a 300 tys. zł, projekty duże mogły kosztować od 301 tys. zł do 600 tys. zł. W kategorii projektów dużych wygrały: „Park linowy i trampoliny "Pod dębami” oraz „Centrum lekkoatletyczne przy Zespole Szkół nr 9 – cz. I”. Do realizacji wybrano też trzy małe projekty. Budowę chodnika przy ul. Sosnowej, „Fit-parku zdrowia” oraz projekt, dotyczący czipowania, sterylizacji i kastracji psów i kotów, tych bezdomnych i właścicielskich, na terenie miasta. Cztery spośród wygranych projektów były autorstwa miejskich radnych.
CZYTAJ TAKŻE: Dyżurna inwestycja na rok wyborczy? Boisko przy SP3 znów do realizacji
Jakie projekty zostaną zgłoszone w tym roku, dowiemy się już całkiem niedługo. Harmonogram przedstawia się w tym roku następująco. Do 3 sierpnia przyjmowane są projekty mieszkańców. W dniach 4-10 sierpnia nastąpi ocena wniosków. 11 sierpnia nastąpi publikacja list projektów, od 12 do 19 sierpnia będzie można składać odwołania od decyzji, a od 19 do 22 sierpnia potrwa rozpatrywanie odwołań. 23 sierpnia opublikowana zostanie ostateczna lista zadań, które zostały zakwalifikowane do głosowania.
Głosowanie natomiast odbędzie się w dniach 26 sierpnia-6 września na kartach do głosowania, a w dniach 26 sierpnia-10 września w internecie. Wyniki głosowania i tym samym lista projektów, które zostaną zrealizowane w przyszłym roku, opublikowane będą do 4 października.
Szczegółowe informacje oraz potrzebne formularze dostępne są na stronie www.bo.bialapodlaska.pl
CZYTAJ TEŻ: Miasto świętowało zdobycie tytułu Rowerowej Stolicy Polski [ZDJĘCIA]
PRZECZYTAJ: Szukaj fotoinspiracji i weź udział w konkursie im. Adama Trochimiuka
Napisz komentarz
Komentarze