Jeszcze na początku września nie nie było wiadomo czy inwestycja, na którą powiat pozyskał dotacje rządowe dojdzie do skutku. Chodzi o odcinek Wohyń – granica powiatu. Kwestia modernizacji tej drogi rozbiła się o koszty jej realizacji, które samorząd poznał po przeprowadzonym przetargu. Przy 5,5 mln zł dotacji wkład własny to 4,8 mln zł.
Jak mówił starosta, powiat nie mówi „nie”, ale decyzja należała do gminy Wohyń, z którą starostwo miało podzielić składkę na wkład własny. – Jeżeli gmina Wohyń dołoży 50 proc., do wkładu własnego, to robimy – mówił kilka tygodni temu starosta Szczepan Niebrzegowski.
PRZECZYTAJ TEŻ: Ponad 90 procent Polaków obawia się podwyżek cen prądu [SONDAŻ]
Władze Wohynia zdecydowały, że potrzebną kwotę gmina dołoży. 16 września w starostwie podpisano więc umowę na realizację tej inwestycji z wykonawcą – firmą STRABAG sp. z o.o.
To nie jedyna umowa, która z tym wykonawcą 16-go września podpisano. Wykona on również odcinek Borowe – Wola Chomejowa. Na tę drogę, prowadzącą przez las, trzeba będzie wydać 4.5 mln zł, choć szacowano, że koszt ponad 2,5-kilometrowego odcinka będzie kosztować 3,6 mln zł.
PRZECZYTAJ TEŻ: Włamał się do sklepu, bo był głodny i chciał wziąć alkohol
Tutaj powiat również posiłkuje się dotacją z zewnątrz. Wiosną tego roku samorząd otrzymał informację, że na modernizację drogi powiatowej na tym odcinku, utwardzonej obecnie na zasadzie „kocich łbów” otrzyma 1,8 mln zł z puli rozdzielonej na inwestycje w obrębie nadleśnictw, przez Lasy Państwowe. - Poprzez współpracę z Nadleśnictwem Radzyń Podlaski wystąpiliśmy do Lasów Państwowych z wnioskiem o dofinansowanie w 50 proc., inwestycji drogowej na linii Biała koło Radzynia Podlaskiego – Borowe. To droga powiatowa wiodąca przez las i znajdująca się na terenie należącym do Lasów Państwowych – wyjaśniał wiosną starosta radzyński, Szczepan Niebrzegowski. - Droga przejdzie modernizację i rozbudowę, bo zostanie poszerzona. Jej nawierzchnię pokryje asfalt. Kwotę wkładu własnego rozdzielimy między powiat oraz gminy Radzyń i Borki.
Teraz wiadomo już, że koszt inwestycji będzie o niespełna milion złotych wyższy. – Gminy Borki i Radzyń Podlaski, które mają partycypować w kwocie wkładu własnego przekazały informację, że odcinek Biała – Borowe robimy. Cieszy nas to, bo już raz podchodziliśmy do tej inwestycji. Wówczas też mieliśmy dofinansowanie i z realizacji rezygnowano z uwagi na ostateczne wysokie koszty – mówi Szczepan Niebrzegowski.
Przeczytaj:
- Bez asfaltu i oświetlenia. Łowiecką i Ceglaną historyczna ofensywa omija
- Dożynkowy manifest drogowy. Tak mieszkańcy komunikują się z władzą
- Dziecko w szpitalu. Ten guad nie powinien wyjechać na drogę
- Tu wyszkolili wielu pilotów. Święto Lotnictwa w Białej Podlaskiej [ZDJĘCIA]
- Nowe wydanie Słowa Podlasia już gotowe! Sprawdźcie, o czym piszemy
Napisz komentarz
Komentarze