Załatwić sprawę w urzędzie nie wychodząc z domu będą mogli już niedługo mieszkańcy Międzyrzeca Podlaskiego. Miasto pozyskało blisko 1 milion złotych na realizację inwestycji, w ramach której znacznie usprawniony zostanie system komputerowy urzędu i realizacja usług elektronicznych.
Pieniądze na ten cel pozyskane zostały z unijnego projektu "Partnerstwo Gmin Lubelszczyzny dla Rozwoju e-Usług". W ramach zadania zostaną zmodernizowane między innymi systemy informatyczne i wdrożony będzie portal podatkowy. Mieszkańcy skorzystają też z kilkunastu nowych usług elektronicznych.
Miasto Międzyrzec Podlaski zrealizuje go w partnerstwie z Fundacją Rozwoju Lubelszczyzny i z ośmioma gminami, w tym z gminą Międzyrzec Podlaski. – Projekt warty jest ponad 1,1 mln zł, wkład własny miasta to ponad 174 tys. zł. Dzięki temu zostaną zmodernizowane systemy informatyczne i do obsługi finansowo-księgowej – mówi burmistrz Zbigniew Kot.
Dzięki temu mieszkańcy wiele spraw będą mogli w całości załatwić drogą elektroniczną, np. opłacić podatki za pośrednictwem specjalnej platformy. Zakupiony zostanie także nowy sprzęt komputerowy oraz serwery, a nowoczesne oprogramowanie umożliwi transmisję danych finansowych pomiędzy wydziałami i jednostkami urzędu. Znacznie usprawniony zostanie też elektroniczny obieg dokumentów. Zmiany te nastąpią w 2018 i 2019 roku.
Monika Pawluk
Napisz komentarz
Komentarze