Jak informuje Anna Nycz z Lubelskiego Urzędu Marszałkowskiego, opracowana została koncepcja programowo-przestrzenna dla wybranego wariantu budowy wiaduktu.
- Trwają uzgodnienia w zakresie podziału kosztów realizacji dalszych etapów oraz ustalenia jednostki odpowiedzialnej za przeprowadzenie przetargu oraz nadzór nad realizacją umowy na wykonanie dokumentacji projektowej – przekazuje Anna Nycz.
Dodaje, że szacunkowy koszt realizacji projektu wynosi 129 785 211 zł, w tym koszty dokumentacji projektowej 6 405 000 zł, koszty wykupu gruntów 1 586 130 zł, koszty robót budowlanych 121 794 081 zł.
- Przetarg na wykonanie projektu nie został ogłoszony ze względu na nieustalony podział kosztów pomiędzy PKP PLK, Miastem Terespol i Województwem Lubelskim – wyjaśnia Anna Nycz. Przekazuje, że Województwo Lubelskie zaproponowało podział kosztów realizacji w układzie: PKP PLK 60 proc., Województwo Lubelskie 30 proc. i Miasto Terespol 10 proc, natomiast PKP PLK proponuje następujący podział kosztów: PKP PLK 50 proc., Województwo Lubelskie 39 proc. i Miasto Terespol 11 proc., a Miasto Terespol proponuje swój udział na poziomie 3 proc. – przekazuje pracownik biura prasowego Lubelskiego Urzędu Marszałkowskiego.
Wskazuje, że termin realizacji projektu wstępnie ustalono na lata 2023-2025. - Do wieloletniej prognozy Województwa Lubelskiego została wprowadzona kwota 3 mln zł na opracowanie projektu, w roku 2023 – 100 tys. zł, w roku 2024 – 400 tys. zł oraz w roku 2025 – 2,5 mln zł. Rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest po 2025 r. – mówi Anna Nycz.
- Wstrząsające rekolekcje. Padło w kościele: „Jesteś moim kundlem” [VIDEO]
- Uwierzyła, że pomaga CBA. Niemal straciła 40 tys. złotych
- Zaginął w styczniu. Kilka dni temu jego ciało wyłowiono z rzeki
- Supernowoczesne fotoradary już na drogach [LISTA LOKALIZACJI]
- Policjanci z Terespola odzyskali skradzione niemieckie rowery
- Były wójt Janowa Podl. skazany. Chodzi o przetargi na odśnieżanie
Z kolei Anna Znajewska-Pawluk z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe przekazuje, że na podstawie porozumienia PLK z Miastem Terespol i Województwem Lubelskim została opracowana koncepcja programowo-przestrzenna bezkolizyjnego skrzyżowania w ciągu ul. Wojska Polskiego w Terespolu, które zastąpi przejazd kolejowo – drogowy.
- PLK z Miastem Terespol i Województwem Lubelskim podjęły rozmowy dotyczące ustalenia zasad współpracy przy realizacji kolejnego etapu inwestycji tj. opracowania dokumentacji projektowej oraz uzyskania decyzji administracyjnych zezwalających na rozpoczęcie prac budowlanych – pisze Anna Znajewska-Pawluk nie odnosząc się do pytań o podział środków.
Jak wyjaśnia burmistrz Terespola Jacek Danieluk, obecnie trwają negocjacje miasta z PKP PLK na temat wkładu własnego do wykonania projektu technicznego.
- Może w ciągu miesiąca odbędzie się spotkanie w tej sprawie. Nie ma konfliktu, ale trwają negocjacje, ile kto wyłoży na projekt techniczny. Budowa wiaduktu to proces pięcioletni. Miasto chciałoby wnieść ok. 4 proc. Rozpoczęcie budowy planowane jest po 2025 r. – mówi burmistrz Jacek Danieluk.
Napisz komentarz
Komentarze