Szkoła zrealizowała dwa ważne projekty. Pierwszy finansowany przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji, a drugi to PO WER w całości finansowany w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
W programie Erasmus plus „ Aktywni Europejczycy z Tucznej” wzięło udział 30 uczniów z klas V, VI, VII. Między 30 kwietnia a 13 maja odwiedzili Grecję. Jak wyjaśnia dyrektor szkoły, Urszula Rządkowska, celem projektu był rozwój kompetencji z zakresu wielojęzyczności u uczniów, podniesienie kompetencji osobistych i społecznych oraz rozwój świadomości kulturowej. – Natomiast celem programu PO WER „Wirtualna rzeczywistość – zagrożenie czy szansa na rozwój młodzieży?”, było rozwijanie kompetencji kluczowych. W obszarach komunikacji wykorzystującej nowoczesne narzędzia informacyjne, a zwłaszcza media społecznościowe takie jak : Facebook, Instagram, strona internetowa, oraz kompetencje w zakresie wielojęzyczności oraz cyfryzacji. W projekcie, który był realizowany od 28 maja do 8 czerwca tego roku udział wzięło 24 uczniów z klas VI, VIII – opowiada dyrektor.
Dzień Grecji był podsumowaniem i okazją do wspomnień z podróży. Wydarzenie odbyło się 23 czerwca, a gościem specjalnym była Magdalena Leńczuk, koordynatorka obu programów.
– Podczas pobytu w Grecji uczniowie spędzili niezapomniane chwile na Riwierze Olimpijskiej u podnóża masywu Olimpu, a w trakcie pobytu zwiedzili niemalże cały malowniczy teren Pierii, do którego należy zdumiewające skalne miasteczko Stary Pantaleimon, Platamonas oraz portowa miejscowość Amaliapolis. Wspomniała również, że uczestnicy projektów odwiedzili wyspę Skiathos oraz niezwykłą złotą plażę Koukounaries Beach oraz zwiedzili jeden z cudów świata - formacje skalne - Meteory, które znajdują się na liście światowego dziedzictwa UNESCO – mówiła na Dnia Grecji Urszula Rządkowska.
Jedną z atrakcji Dnia Greckiego była prezentacja mitów greckich, które wcześniej uczniowie prezentowali w amfiteatrze greckim w miejscowości Dijon. Nie zabrakło mitu o Dedalu i Ikarze, Demeter i Korze, o Syzyfie, Prometeuszu i o puszce Pandory.
Po obejrzeniu mitów przyszła kolej na prezentację multimedialną z mnóstwem fotografii i filmami z pobytu w Grecji. Na hali znajdowała się również galeria zdjęć z obu projektów, która wzbudzała zainteresowanie uczniów i gości. Całości dopełniła piękna klimatyczna dekoracja oraz degustacja potraw greckich, takich jak: musaka, sałatka grecka, oliwki oraz tzatzyki ze specjalnymi małymi chlebkami. Klimat wydarzenia i smak narodowych greckich potraw sprawił, że zgromadzeni poczuli się jak w Helladzie.
Wiedza na temat Grecji oraz technologii informacyjnej zdobyta podczas wyjazdów została zweryfikowana i utrwalona podczas quizu z nagrodami, który przeprowadziły uczennice klas VIII . Pomimo faktu, iż pytania zadawano w języku angielskim, chętnych do odpowiedzi nie brakowało. Wspólnie zatańczony taniec Sirtaki uwieńczył obchody Dnia Greckiego.
PRZECZYTAJ:
- Zmiany w układzie sił w radzie miasta. Kruszy się Zjednoczona Prawica
- Zespół z Białej Podlaskiej zagra na Światowych Dniach Młodzieży
- Coraz więcej chorych kotów. Czy tym wirusem może zarazić się człowiek?
- Noc świętojańska w Romanowie za nami
- To była niezwykła wizyta. Klauni odwiedzili podopiecznych COM-u
- Rafał pokazuje, że warto pokonać lęki. Na skuterze przemierza Polskę
- Jak przekazuje wójt gminy Konstantynów, Romuald Murawski program Społeczna
– Bez wątpienia uczestnikom programów pozostaną w pamięci na całe życie niezapomniane doświadczenia zdobyte w Grecji, które wpłynęły na rozbudzenie wielu zainteresowań, dostrzeżenie potrzeby nauki języków obcych, informatyki, historii i geografii – podsumowuje dyrektor szkoły.
Napisz komentarz
Komentarze