Kilka dni temu wójt gminy Anna Mróz podpisała w urzędzie marszałkowskim stosowne umowy potwierdzające pozyskanie dotacji na cele edukacyjne w gminie.
- Dzięki otrzymanemu dofinansowaniu będziemy mogli jeszcze skuteczniej wspierać pasję do nauki naszych uczniów, umożliwiając im zdobycie nie tylko wiedzy, ale również umiejętności niezbędnych do odniesienia sukcesu w dzisiejszym świecie. Zapewniam, że środki te będą wykorzystane z najwyższą starannością i zgodnie z najwyższymi standardami. Naszym celem jest stworzenie ośrodków edukacyjnych, w których każde dziecko będzie miało szansę rozwijać swoje talenty i zdobywać niezbędną wiedzę - mówi wójt gminy Kąkolewnica, Anna Mróz.
W ramach zajęć, które będzie można uruchomić dzięki pozyskanym pieniądzom są nie tylko te z programowania czy robotyki, ale więcej angielskiego i dodatkowe zajęcia z matematyki. Z pozyskanych funduszy w ramach projektu "Wsparcie edukacji w gminie Kąkolewnica" dofinansowanego w 90 proc, z Funduszy Europejskich dla Lubelskiego 2021-2027, skorzystają też nauczyciele. Będą mogli skorzystać ze szkoleń m.in. z języków programowania.
- Na terenie gminy powstanie pracownia językowa do kształcenia kompetencji kluczowych w zakresie porozumiewania się w języku obcym na 16 stanowisk – informuje wójt Anna Mróz. - Pozyskane dofinansowanie w wysokości ponad 1,5 miliona złotych to ogromny krok w rozwoju naszych placówek edukacyjnych, co z pewnością przyczyni się do podniesienia jakości kształcenia naszych dzieci i młodzieży. Dzięki temu wsparciu będziemy mogli zrealizować szereg inwestycji i projektów, które umocnią nasze szkoły jako miejsca inspirujące do nauki i rozwoju. Przewidujemy wiele działań, dzięki którym swoje umiejętności i kompetencje podniosą zarówno dzieci, jak i nauczyciele. Naszym celem jest stworzenie ośrodków edukacyjnych, w których każde dziecko będzie miało szansę rozwijać swoje talenty i zdobywać niezbędną wiedzę.
Całkowita wartość przedsięwzięcia to 1,7 mln zł. Projekt rozpocznie się w tym roku kalendarzowym i potrwa do roku szkolnego 2025/26.
Napisz komentarz
Komentarze