Widoczna jest w tym wszystkim jedna prawidłowość: im młodsze pokolenie, tym więcej czasu dzień w dzień spędza w sieci. To wnioski z raportu „Polaków Portfel Własny: Polacy w sieci”, który zaprezentował Santander Consumer Bank.
To najbardziej przyciąga nas do internetu
Głównym magnesem przyciągającym Polaków do internetu jest chęć bycia na bieżąco z wydarzeniami lokalnymi oraz globalnymi – potwierdza to ponad 60 proc. badanych.
Rozrywka, w tym oglądanie filmów i słuchanie muzyki, zajmuje drugie miejsce z wynikiem 57 proc.
Na trzecim miejscu uplasowało się korzystanie z usług bankowości elektronicznej lub mobilnej, wskazane przez 54 proc. respondentów.
Tuż poza podium znalazły się media społecznościowe.
Natomiast dużo rzadziej korzystamy z internetu, żeby:
- załatwić sprawy urzędowe – 16 proc.,
- dokształcać się – 16 proc.,
- śledzić nowe trendy w wybranej dziedzinie – 15 proc.
Ile czasu spędzamy online?
Z badania wynika, że aż 40 proc. spędza online od jednej do 2 godzin dziennie, kolejne 36 proc. przeznacza na to od 3 do 4 godzin. Mniejsza grupa, bo 14 proc. badanych, jest online przez 5-6 godzin dziennie.
Prawie 60 proc. osób powyżej 60 roku życia poświęca na to od 1 do 2 godzin dziennie swojego wolnego czasu.
W grupie wiekowej 18-29-latków odsetek wynosi tylko 11 proc., co oznacza, że większość młodych ludzi z internetu korzysta dłużej.
Najchętniej korzystamy ze smartfona
Podstawowym urządzeniem, za pośrednictwem którego Polacy łączą się z internetem, jest smartfon. Wybiera go aż 84 proc. ankietowanych.
Na drugim miejscu z 58-procentowym udziałem jest laptop.
Z komputerów stacjonarnych korzysta 22 proc. badanych, z tabletów – 13 proc., a smartwatchów – 6 proc. To najmniej popularny sposób na wchodzenie do sieci.
Czytaj też:
Napisz komentarz
Komentarze