Jak informuje nadkomisarz Barbara Salczyńska-Pyrchla, z Komendy Miejskiej Policji w Białej Podlaskiej, w tym tygodniu do bialskiej komendy zgłosił się mieszkaniec miasta, który padł ofiarą oszustów. Z relacji zgłaszającego wynikało, że odebrał telefon, jak sądził, od pracownika jego banku. Na wyświetlaczu bowiem widniał rzeczywisty numer infolinii. W trakcie rozmów z kolejnymi osobami, do których był przełączany uzyskał informację, że pieniądze na jego koncie są zagrożone, gdyż ktoś włamał się na nie zwiększając limity wypłat w bankomacie do 50 tys. zł. Niestety to on finalnie zwiększył limity, by "potwierdzić swoją wiarygodność" oraz przelał gotówkę z rachunku oszczędnościowego na osobisty.
– Instruowany przez kolejnego fałszywego konsultanta wypłacił całość pieniędzy w bankomacie, które wpłacił we wpłatomacie korzystając z kodów Blik podanych przez sprawcę. Miały trafić na bezpieczne konto. Po tym miał czekać na kontakt „technika”, który podczas rozmowy poda mu nowy login i hasło do wejścia na aplikację. Niestety pokrzywdzony wykonał wszystkie polecenia, a gdy kontakt nie nastąpił, zadzwonił na numer infolinii. Tym razem podczas rozmowy z rzeczywistym konsultantem dowiedział się, że prawdopodobnie został oszukany. Wówczas sprawę zgłosił na policję. Teraz ustalamy sprawców oszustwa. Apelujemy również o szczególną ostrożność podczas realizacji operacji finansowych – mówi oficer prasowy.
Dodaje, że spoofing telefoniczny to nic innego jak coraz popularniejsze oszustwo polegające na podszywaniu się dzwoniącego pod inne numery, by móc następnie dzwonić z nich do ofiar i udawać inną osobę. – Technicznie spoofing jest dziś możliwy głównie dzięki nowym rozwiązaniom technologicznym. Przy ich wykorzystaniu dzwoniący może w niemal dowolnej usłudze ręcznie wprowadzić numer, który ma się wyświetlić adresatowi połączenia jako numer dzwoniącego. W ten sposób coraz częściej oszuści podszywają się pod konsultantów banków, przedstawicieli urzędów czy nawet policjantów. Ofiara spoofingu, sugerując się numerem, który wyświetlił się na telefonie jest przekonana, że prowadzi rozmowę z infolinią banku, pracownikiem urzędu lub policjantem. W większości rozmów pojawiają się jednak dwa elementy: presja czasu i poczucie zagrożenia. Zwykle oszuści namawiają ofiary do przelania pieniędzy na nowe konto bankowe – informuje nadkom. Barbara Salczyńska-Pyrchla.




![Zalesie. Przedszkolaki dekorowały pierniki [ZDJĘCIA] Zalesie. Przedszkolaki dekorowały pierniki [ZDJĘCIA]](https://static2.slowopodlasia.pl/data/articles/sm-4x3-zalesie-przedszkolaki-dekorowaly-pierniki-zdjecia-1765796280.jpg)
![Rossosz. Mieszkańcy zasiedli do wigilii [ZDJĘCIA, FILM] Rossosz wigilia kiermasz](https://static2.slowopodlasia.pl/data/articles/sm-4x3-rossosz-mieszkancy-zasiedli-do-wigilii-zdjecia-film-1765795122.jpg)




![Biała Podlaska. Odeszli do wieczności [14-12-2025] Biała Podlaska. Odeszli do wieczności [14-12-2025]](https://static2.slowopodlasia.pl/data/articles/sm-4x3-biala-podlaska-odeszli-do-wiecznosci-14-12-2025-1765697551.jpg)



![Mister AWF 2025 wybrany! [GALERIE ZDJĘĆ] [WIDEO] mister awf 2025 zwycięzca Jakub Stradczuk wybory miss biała podlaska](https://static2.slowopodlasia.pl/data/articles/sm-4x3-galerie-zdjec-wideo-1765472025.jpg)




Napisz komentarz
Komentarze