Na stację kolejowa Tornio przyjechali 10 sierpnia.
– "Pociag z piekła rodem" – tak nazywany jest pociąg do szlifowania szyn kolejowych. Składa się z lokomotywy plus ośmiu wagonów szlifierskich i zaplecza technicznego. Pociąg został wyprodukowany i jest eksploatowany przez szwajcarską firmę Speno Internacjonal S. A. – wyjaśnia inż. Sławomir Denicki.
Dodaje, że jest to już ósme zlecenie wykonania przewózkowania i przeosiowania wagonów specjalnego pociągu szlifierskiego RR40 MF z toru 1435 mm (europejskiego) na tor o rozstawie 1520 mm (tor szeroki). – To zadanie potwierdza wysoki poziom techniczny, organizacyny, doświadczenie, profesjonalizm pracowników firmy Kolejowy Serwis Mobilny Sp. zo.o. Pociąg szlifierski konfiguruje geometrię torów za pomocą specjalistycznych szlifierek zamontowanych na jego spodzie, Pociąg ten w Polsce jest rzadkością – podkreśla inż. Denicki.
Kolejowy Serwis Mobilny to firma rodzinna, w której pracują trzy pokolenia. Firma systematycznie się rozwija i poszerza obszary swojej działalności. Usługi mobine świadczone są nie tylko w Małaszewiczach, ale na terytorium Polski i na Litwie, w Ukrainie, Czechach, Szwecji, Finlandi, Estonni. W tym roku spółka wykonywała dla swojego szwajcarskiego partnera dwukrotnie usługi przeglądowo-naprawcze w Polsce.
Na stacji PKP Tornio w Finlandii wybudowano specjalistyczną bocznicę wyposażoną w tor 1435 i 1520 mm, na których ogromnymi dźwigami podnoszono lokomotywę i wszystkie wagony w celu wykonania przewózkowania i wymiany zestawów kołowych.
Wyjazd pracowników KSM S.A, pod kierownictwem prezesa Piotra Matusiewicza i viceprezesa, współwłaściela i założyciela firmy inż. Sławomira Denickiego do Finlandii nastąpił 9 sierpnia. Realizacja zadania trwała 10 dni. W tym czasie pracownicy wykonali niezbęne prace w celu przygotowania pociągu do szlifowania szyn w Finladii, które potrwaja aż do grudnia.
– Dla naszej firmy jest to wielki zaszczyt i uznanie pracować przy najpopularniejszym pociągu na świecie – podkreśla załozyciel firmy, inż. Sławomir Denicki.
Spółka zajmuje się naprawą, utrzymaniem i przeglądami:
- lkomotyw spalinowych i elektrycznych,
- wagonów towarowych,
- ciągników szynowo-drogowych,
- kontenerów.
- tank-kontenerów.
Spółka z powodzeniem wdrożyła w roku 2022 innowacyjny projekt wypożyczalni i ciągników zastępczych ciągników szynowo-drgowych, które pracują i wykonują prace manewrowe na bocznicach kolejowych i terminalach kolejowych, zarówno na torze 1435 i 1520 mm. Udostępnione przez firmę ciagniki pozwalają uniknąć przestojów na terminalach wynikajacych z konieczności napraw i przeglądów planowych i awaryjnych. Na uwagę zasługuje fakt, że nawet producenci ciągników szynowo-drogowych nie posiadają takiej oferty. Ponadto firma wykonuje naprawy główne i modernizacje ciągników.
Najnowszą ofertą firmy est sprzedaż części do:
- lokomotyw TEM2/SM48 i M62/ST44,
- wagonów towarowych po torze 1520 mm
Wizyta u Świętego Mikołaja
Pomimo ważnych i pilnych zajęć w Finlandii kierownictwo firmy znalazło czas na wyjazd pod koło podbiegunowe i Świętego Mikołaja do miejscowości Rovaniemi. – Rozmowy ze Świętym Mikołajem były długie i owocne. Dotyczyły one naszej rodzinnej firmy, poczytnego tygodnika "Słowo Podlasia" i rodzinnej Parafii Malowa Góra. Mikołaj obiecał, że w grudniu przyniesie bardzo ciekawe prezenty czytelnikom"Słowa Podlasia" i pracownikom KSM Sp. z o.o. – przekazuje inż. Sławomir Denicki.
Następny kontrakt z firmą Spenp będzie realizowany w grudniu 2024 roku.
Napisz komentarz
Komentarze