W ubiegłym roku rzecznik PKP PLK informował wprawdzie, że finału prac przy stacji Biała Podlaska Wschodnia możemy się spodziewać w połowie tego roku, ale tak się nie stało. W połowie roku wciąż w budowie było przejście podziemne, które połączy przystanek kolejowy z miastem. Trwała też budowa torów, tak by stacja Biała Podlaska Wschodnia, jak informowało PKP PLK, mogła obsłużyć większą ilość pociągów towarowych o długości 750 metrów.
– Na przystanku Biała Podlaska Wschodnia prowadzone są prace przy budowie przejścia pod torami. Wykonawca buduje konstrukcję przejścia pod torem nr 1. Te prace zakończą się w połowie maja i kolejno przeniosą pod sąsiedni tor nr 2 – informowała wiosną Anna Znajewska-Pawluk z biura prasowego PKP PLK. – Dla podróżnych z trudnościami w poruszaniu się zostaną udostępnione pochylnie. W tunelu zamontowane zostanie energooszczędne, jasne oświetlenie LED. Obiekt zapewni dogodne przejście na dwa nowe perony jednokrawędziowe.
Dziś prace związane z tunelem dobiegają końca.
- W grudniu tego roku ukończone zostaną prace w przejściu podziemnym i złożony zostanie wniosek o pozwolenie na użytkowanie obiektu. Planowane jest, że korzystanie z nowego przystanku wraz z dojściem podziemnym będzie możliwe od marcowej korekty rozkładu jazdy – przekazuje Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK.
Budowa to część inwestycji LCS Terespol, Biała Podlaska – Małaszewicze – Terespol, finansowanej z programu CEF „Łącząc Europę” dofinansowanej przez Unię Europejską w ramach instrumentu finansowego „Łącząc Europę” (CEF). Wartość tego projektu to 754,9 mln zł.
Stacja Biała Podlaska ma być rozbudowana o 10 torów. Jak informowało kilka miesięcy temu biuro prasowe kolejowej spółki, stacja będzie mogła obsłużyć większą ilość pociągów towarowych o długości 750 metrów. Zakres prac objął także budowę sieci trakcyjnej, rozjazdów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Dodatkowo zaplanowano odwodnienie, co jest istotne dla dobrego utrzymania torów.
Opóźnienia w oddaniu infrastruktury stacji dla pasażerów, jak informowała PKP PLK wynikły z przedłużających się procedur administracyjnych, w tym pozyskania decyzji lokalizacyjnej oraz map do celów projektowych z ośrodków geodezyjnych.
Przeczytaj też:
Napisz komentarz
Komentarze