Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 12 grudnia 2024 08:39
Reklama
Reklama

Dostał wiadomość z gorącą prośbą. Stracił głowę [FILM]

Oszuści mogą podszywać się pod kogoś bliskiego na popularnych komunikatorach. Związek Banków Polskich, Fundacja Warszawski Instytut Bankowości, Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa, banki wraz z policją ostrzegają przed tego typu oszustami.
Dostał wiadomość z gorącą prośbą. Stracił głowę [FILM]
Nigdy nie udostępniaj kodu do płatności – nikomu!

„Kumpel mi opowiedział, że nasz wspólny znajomy stracił 300 zł, bo dał się nieźle wykiwać. Wystarczyło, że dostał wiadomość w komunikatorze od znajomej, która mu się bardzo podobała. Napisała, że ma gorącą prośbę, to już mu myślenie odjęłoNapisała, że jest w nocnym klubie i ukradli jej torebkę z portfelem i nie ma za co wrócić do domu. No to już całkiem stracił głowę, bo napisała, że jest jedynym facetem, któremu może to powiedzieć, i żeby wysłał jej kod do płatności. No i wysłał… A żeby nie być nachalnym, to zadzwonił do niej następnego dnia, żeby się umówić na jakieś spotkanko. A ta znajoma potraktowała go bardzo zimno, bo okazało się, że jest na wakacjach ze swoim chłopakiem, a on uległ urokowi oszusta”. – opowiada Zbigniew Buczkowski w kampanii „Bankowcy dla CyberEdukacji”.

Aktor jest twarzą kampanii społecznej ostrzegającej przed wyłudzeniami z wykorzystaniem szybkiego przelewu.

Oszuści mogą podszywać się pod kogoś bliskiego na popularnych komunikatorach. Związek Banków Polskich, Fundacja Warszawski Instytut Bankowości, Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa, banki wraz z policją przypominają:

  • Oszuści mogą podszywać się pod kogoś bliskiego na popularnych komunikatorach.

  • Oszuści mogą przejąć Twoje konta w mediach społecznościowych.

  • Zanim zrobisz przelew zadzwoń do znajomego, który potrzebuje twojej pomocy!

  • Nigdy nie udostępniaj kodu do płatności – nikomu!

  • Więcej informacji o cyberbezpieczeństwie szukaj we własnym banku.

  • Kampania „Bankowcy dla CyberEdukacji” jest wspólną inicjatywą Związku Banków Polskich, Fundacji Warszawski Instytut Bankowości, Bankowego Centrum

  • Cyberbezpieczeństwa i banków. Celem kampanii jest edukacja wszystkich użytkowników Internetu w zakresie cyberzagrożeń i sposobów ochrony przed nimi.

CZYTAJ TEŻ: 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama