Jak informuje GDDKiA zadaniem wyłonionego w przetargu wykonawcy będzie stworzenie projektu technicznego, uzyskanie pozwoleń i budowa liczącego 9 km odcinka A2 w stronę granicy państwa.
Przypomnijmy, że na odcinku między Siedlcami a Białą Podlaską najbardziej zaawansowane prace są obecnie na fragmencie autostrady od Swór do Białej Podlaskiej. Ten odcinek praktycznie został ukończony, ale dla ruchu nie zostanie jeszcze udostępniony przez wiele miesięcy.
- Kierowcy skorzystają z niego po zakończeniu prac na wcześniejszych trzech odcinkach. Przewidujemy, że wszystkie odcinki między Siedlcami a Białą Podlaską oddamy do ruchu do końca 2025 r. – informuje GDDKiA.
Miedzy tymi miejscowościami odcinek z najmniejszym zaawansowaniem prac to Łukowisko – Swory, gdzie roboty wykonano w 43 proc.
W przypadku odcinka Kijowiec – Dobryń oferty na realizację będą przyjmowane do 22 stycznia 2025 r.
- Nowa trasa będzie miała dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu oraz rezerwę pod dobudowę trzeciego pasa. Wybudowany zostanie węzeł Dobryń i para MOP-ów: Kijowiec Północ i Południe. Ponadto w ramach kontraktu powstaną m.in. obiekty inżynierskie, drogi do obsługi ruchu lokalnego, oświetlenie oraz odwodnienie drogi. Piesi i rowerzyści będą mogli korzystać z nowych chodników, ścieżek rowerowych i ciągu pieszo-rowerowego. Droga zostanie wyposażona w urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego – wylicza inwestor.
Od Białej Podlaskiej do granicy państwa ponad 32-kilometrową trasę przyszłej autostrady podzielono na trzy odcinki robocze. Dla odcinka Biała Podlaska – Kijowiec (16.2 km) przetarg na realizacje inwestycji GDDKiA zamierza ogłosić w I kwartale 2025 roku. Co do odcinka między Dobryniem a Kukurykami, jego realizację GDDKiA uzależnia od sytuacji geopolitycznej.
Napisz komentarz
Komentarze