Aby w internecie stworzyć rozpoznawalną markę możemy dziś posłużyć się dwiema sprawdzonymi metodami. Pierwszą z nich pozostaje klasyczne pozycjonowanie, czyli dostosowywanie strony do wymogów wyszukiwarki aż do momentu, kiedy wskoczy ona na szczyt rankingu branżowych WWW. Druga zaś zakłada reklamowanie naszej zawartości i produktów na czołowych lokatach Google bez konieczności spełniania wyśrubowanych wytycznych i określana jest mianem linków sponsorowanych. Poniżej postaramy się powiedzieć o tych odmiennych drogach nieco szerzej.
Jak działa SEO i pozycjonowanie?
SEO rozwijane jako Search Engine Optimization to optymalizacja strony specjalnie dla wyszukiwarek internetowych, czyli wszelkie dostosowania witryny do wskazówek kalifornijskiego giganta. Specjaliści w tym wypadku zajmują się takimi zagadnieniami naszego WWW jak szybkość ładowania, struktura i mapa strony, ale także adekwatne użycie meta opisów czy tagów HTML. Oprócz tego fachowiec zadba także o przejrzystość i atrakcyjność wizualną oraz stronę funkcjonalną projektu kierując się zasadami User Experience oraz wypracowanym przez lata poczuciem estetyki. Warto jednak wspomnieć, że chociaż SEO pozostaje fundamentalnym i wyjściowym ogniwem w pozycjonowaniu, całość procesu, który wywalczy nam topową lokatę w wyszukiwarce, zakłada jeszcze chociażby skuteczny i przyciągający ruch organiczny content marketing oraz budowanie linków. Im więcej odnośników do naszej strony będzie przekierowywało ruch z ważnych i wartościowych miejsc wirtualnej rzeczywistości, tym bardziej niezachwiana stanie się nasza pozycja – przypomina doświadczony pozycjoner z wrocławskiej agencji Afterweb. Pozycjonowanie stron posiada jedynie ten mankament, iż na efekty prowadzonych prac będziemy musieli najczęściej poczekać nawet kilka miesięcy. Kiedy już jednak osiągniemy cel, inwestycja i czas szybko zwrócą się nam z nawiązką.
Na czym polega reklama w Google Adwords?
Narzędzie do konfigurowania kampanii reklamowej wprost w wyszukiwarce posiada wiele meandrów i zagadkowych dla laika ustawień, dlatego najlepiej konfigurację kampanii zostawić komuś doświadczonemu na polu marketingu linków sponsorowanych. Zaletą Adwords w stosunku do pozycjonowania jest niewątpliwie natychmiastowość ich działania oraz nieograniczony zasięg – przy pomocy promocji w banerach Google, wyświetlanych zawsze na szczycie listy rezultatów, trafimy do szerokiego grona odbiorców a przy dobrych ustawieniach zapłacimy tylko za internautów zainteresowanych naszą ofertą, a więc tych klikających w reklamę. Marketing typu Pay Per Click będzie natomiast działał tak długo, na jak długo wystarczy określony przez nas wcześniej budżet. Ta metoda jednak o wiele lepiej sprawdza się jako uzupełnienie wysiłków pozycjonowania, stąd wiele konkurencyjnych marek korzysta z obu technik jednocześnie.
Napisz komentarz
Komentarze