PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę potrzebną do przygotowania dokumentacji projektowej. - Chodzi o to, by poprawić możliwość obsługi pociągów towarowych, jeżdżących szerokim torem do Polski. Wybudowanie torów poprawi obsługę pociągów, a także ulepszy pracę wykonywaną przez straż graniczną. W tym zadaniu przewidujemy też budowę jednego toru odstawczego, co też zwiększy przepustowość. Te działania są skoordynowane z działaniami PKP Cargotor. Mają poprawić przepustowość przejścia granicznego i doprowadzić do lepszej obsługi punktów ładunkowych po stronie Cargotoru. Przez co przeładunek będzie mógł być większy – mówi Arnold Bresch, członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych.
Dodaje, że zapotrzebowanie na transport kolejowy rośnie. Spodziewane są nie tylko przewozy Jedwabnym Szlakiem, ale też będą przyjmowane towary z innych gałęzi gospodarki. - Są to działania finansowane z wielu źródeł, ale też ze środków własnych spółki. Poprawiamy przepustowość na ośmiu przejściach granicznych poza połączeniem Terespol-Brześć to m.in. Medyka-Mościska czy Braniewo-Mamonowo – wyjaśnia Bresch. Zaznacza też, iż inwestycje są wykonywane etapami, ale ten ostatni zostanie oddany w sierpniu 2020 r.
Cały artykuł przeczytacie w aktualnym numerze i e-wydaniu Słowa Podlasia, nr 24
Napisz komentarz
Komentarze