Skaner użytkowany był do tego czasu w trybie testowym. – Testy miały potwierdzić działanie urządzenia w pełni zgodnie ze specyfikacją. Dopiero po przetestowaniu urządzenia, w tym testowym świetleniu pociągów, można było podpisać protokół odbioru i uregulować płatności – informuje Marzena Siemieniuk, rzecznik prasowy Służby Celnej w Białej Podlaskiej.
W międzyczasie funkcjonariusze SC przechodzili różne szkolenia, a Państwowa Agencja Atomistyki, Inspektor Nadzoru Budowlanego i Centralne Laboratorium Ochrony Radiologicznej sprawdzały, czy wszystkie wymagane prawem warunki są spełnione do prawidłowego użytkowania skanera.
– Otrzymaliśmy już ostatni istotny dokument. Chodzi o pozwolenie na użytkowanie wydane przez Inspektora Nadzoru Budowlanego. Skaner zostanie uruchomiony 11 stycznia – zapowiada rzecznik prasowy Służby Celnej.
Nowoczesne urządzenie do skanowania pociągów to największy tego typu obiekt w Europie. Umożliwia skanowanie pociągów towarowych na trzech torach bez ingerowania w towar, a także określanie, czy w wagonach nie ma, na przykład, dodatkowych konstrukcji.
Maciej Maciejuk
Więcej na ten temat w papierowym i elektronicznym wydaniu "Słowa" nr 2.
Napisz komentarz
Komentarze