Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 9 kwietnia 2025 04:17
Reklama
Reklama baner reklamowy word biała podlaska

Coraz więcej Polaków chce oszczędzać. Na czym? [SONDAŻ]

Kupujemy mniej słodyczy, napojów alkoholowych, odzieży. Z różnych powodów: drożyzny czy strachu przed krachem gospodarczym. Jak wynika z sondażu opublikowanego przez portal RMF24, już ponad połowa Polaków oszczędza.
Reklama
  • Źródło: News4Media
Coraz więcej Polaków chce oszczędzać. Na czym? [SONDAŻ]

Autor: Pixabay

54,8 proc. uczestników badania platformy UCE Research i Grupy BLIX zamierza w pierwszym kwartale ograniczyć wydatki na bieżące zakupy. 31 proc. badanych nie zamierza ciąć wydatków. Blisko co 10 respondent nie ma zdania, a 4,2 proc. nie zwraca uwagi na tego typu kwestie.

Reklama

- W porównaniu do ubiegłego roku liczba konsumentów, którzy wprowadzają oszczędności, zwiększyła się tylko o 10 proc., bo ludzie ze wszystkich sił starają się żyć na poziomie, do jakiego są przyzwyczajeni. Jednak z czasem będzie to coraz trudniejsze i odsetek oszczędzających będzie się zwiększał – ocenił dla portalu RMF24 Krzysztof Łuczak, ekspert z Grupy BLIX.

Dlaczego oszczędzamy?

71 proc. badanych robi to z powodu rosnących ceny. Dla porównania rok temu wynik ten wyniósł 38,7 proc.

32,4 proc. respondentów boi się pogorszenia sytuacji gospodarczej (w 2021 r. ten powód wskazało 17,5 proc.).

16,3 proc. jako główny powód cięcia wydatków wskazuje brak oszczędności (przed rokiem było to 19,3 proc. wskazań. 

Blisko co czwarty pytany chce zredukować swoje wydatki o 10-15 proc., a 18,3 proc. respondentów zmniejszy je o 5-10 proc. 17,9 proc. badanych nie umie określić dokładnego poziomu cięć wydatków, a 17,7 proc. zapowiada oszczędzanie na poziomie 15-20 proc. Na redukcję wydatków o 20-30 proc. wskazało 10,4 proc. osób planujących takie ograniczenia.

Na czym oszczędzamy?

Najczęściej chcemy ograniczyć wydatki na:

- słodyczach i przekąskach - 65,4 proc. (rok temu było to 43,1 proc.),

- napojach alkoholowych - 41,1 proc. (rok temu było to 37 proc.),

- kosmetykach - 40,3 proc. (rok temu było to 23 proc)

- odzieży - 39,7 proc., 

- artykułach spożywczych (30,7 proc,

- sprzęcie RTV-AGD - 27,3 proc.

Respondenci wskazywali również na artykuły budowlane lub remontowe - 18,6 proc., a także chemię gospodarczą - 19,2 proc. Co ciekawe, tylko 9 proc. osób planujących cięcia w wydatkach chce ograniczyć zakupy kawy i herbaty.

 

Reklama

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: KibicTreść komentarza: Trochę dziwny ten plebiscyt na piłkarza marca. Zawodnik otrzymuje głosy tylko procent mu nie wzrasta. Skojo miał wygrać zawodnik z Milanowa trzeba było bez plebiscytu ogłosić.Data dodania komentarza: 8.04.2025, 07:43Źródło komentarza: Wybieramy piłkarza marca w bialskopodlaskiej klasie okręgowejAutor komentarza: chudy rójTreść komentarza: Mariuszku, weź w końcu leki i odstaw wódę.Data dodania komentarza: 7.04.2025, 21:31Źródło komentarza: Sprzątają rzeki, łąki i sadzą lasy. Dołącz i Ty!Autor komentarza: Masr3Treść komentarza: Zmowa? Te sklepy te konkurują nie tylko ceną – również dostawą, obsługą posprzedażową, pakietami usług dodatkowymi, gwarancjami czy programami lojalnościowymi. To chyba zdecydowanie forma uczciwej ale konkurencji.Data dodania komentarza: 7.04.2025, 20:50Źródło komentarza: UOKiK zapukał do marketów. Żeby sprawdzić, czy doszło do zmowyAutor komentarza: XxxTreść komentarza: Czas na modernizację stadionu miejskiego w Radzyniu Podlaskim!!! Zadaszoną główną trybunę wraz z sztucznym oświetleniemData dodania komentarza: 7.04.2025, 20:42Źródło komentarza: Orlęta wreszcie z miejskim dofinansowaniemAutor komentarza: chyży rój prawdziwy oryginalny 100%Treść komentarza: Pewnie sam te rzygowiny wypisujesz pod każdym artykułem o pożarze i próbujesz zwalać na mnie :D:D:DData dodania komentarza: 7.04.2025, 18:18Źródło komentarza: W nocy spłonęła stodoła. Jedna osoba poparzona [AKTUALIZACJA]
Reklama
Reklama