Z końcem sierpnia 2021 r. otwarto oferty, które wpłynęły do ogłoszonego wcześniej przetargu na wykonanie inwestycji pn. „Rozbudowa ulicy Zielonej i Łomaskiej w Białej Podlaskiej obejmująca budowę ścieżki rowerowej i chodników”. Było trzech oferentów, a kwoty za wykonanie oscylowały w okolicach 1,5 mln zł. Najniższą ofertę przedstawił Tre-Drom Sp. z o.o. – 1,5 mln zł. Pozostałe dwie propozycje były nieznacznie wyższe. Bialska firma PRD S.A. wykonanie inwestycji wyceniła na 1 mln 508 tys. zł, oferent z Włodawy na 1,504 mln zł. Wszystkie kwoty przekraczały pulę, którą miasto zdecydowało się przeznaczyć na ten cel, czyli 1 mln 372 457,25 zł. brutto. Przetarg rozstrzygnięto jednak w połowie września. Realizację inwestycji powierzono firmie Tre-Drom.
W ramach przebudowy zaplanowano: budowę ciągu pieszo-rowerowego z betonu asfaltowego, budowę ścieżki rowerowej z betonu asfaltowego, budowę chodnika z kostki brukowej betonowej, budowę zjazdów, budowę wyspy dzielącej w ul. Łomaską, wykonanie nakładki z betonu asfaltowego na ul. Zielonej, wykonanie zieleńców. Jak informowali w ofercie przetargowej urzędnicy: „inwestycja ma na celu odseparowanie ruchu pieszego i rowerowego od samochodowego”.
Do końca roku przedsięwzięcie nie zostało zrealizowane. Trzy pierwsze miesiące tego roku również nie przyczyniły się do zakończenia inwestycji.
O realizację drogowego przedsięwzięcia pytamy więc w bialskim magistracie. - Wydłużenie realizacji inwestycji wiązane było ze zmianami w dokumentacji projektowej oraz z przerwą w prowadzeniu prac zimą – informuje Renata Tychmanowicz, naczelnik wydziału dróg w bialskim urzędzie miasta. - Obecnie trwają prace związane z wyznaczeniem ścieżki oraz przebudową chodnika przy ul. Łomaskiej.
Naczelnik Tychmanowicz dodaje, że przedsięwzięcie ma być zrealizowane do 31 maja tego roku.
Prace na ul. Zielonej wykonywane są w ramach projektu „Transport niskoemisyjny” Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014 – 2020, realizowanego programu: „Budowa zintegrowanego systemu zrównoważonej mobilności na terenie Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Biała Podlaska”.
Napisz komentarz
Komentarze